BIOSKOPSKE PREMIJERE ISTOVREMENO I NA STRIMING SERVISU HBO Max za dva meseca dobio četiri miliona novih korisnika samo u SAD
9.12.2020 12:15 Autor: Marko Miladinović
AT&T, američka telekomunikaciona korporacija koja je vlasnica HBO i Warner Bros, kompanija koje spadaju u najveće holivudske kreatore filmskog sadržaja za kućnu i bioskopsku ponudu, saopštila je veliki rast u broju novih korisnika striming usluge HBO Max.
Pred početak puštanja praznične ponude filmova i serija striming servis HBO Max zabeležio je 12,6 miliona aktivacija, za razliku od 8,6 aktiviranja usluge samo dva meseca ranije.
U pitanju su statistički podaci u vezi samo za teritoriju Sjedinjenih Američkih Država, gde cena usluge HBO Max košta 14,99 dolara na mesečnom nivou.
Deo ponude ovog striming provajdera moguće je pogledati maltene na celom svetu, a u Srbiji putem ponude HBO GO koju nude kablovski operateri po ceni od oko 700 dinara mesečno.
Veliki porast korisnika servisa HBO Max u SAD povezuje se ranijom najavom čelnika holivudskog studija Warner Bros da će ubuduće puštati filmske premijere svojih najvećih blokbastera paralelno preko striminga i u bioskopima.
Na ovaj potez producenti su se odlučili ponukani nepovoljnim odzivom bioskopske publike usled pandemije korona virusa, ali je pre nedelju dana saopšteno da će sa tom praksom nastaviti i tokom 2021. godine, kada se očekuje da će se situacija primiriti.
Dva najveća filmska hita koja se očekuju iz portfolija kompanije Warner Bros su drugi deo „Čudesne žene“ (Wonder Woman 1984), najavljen pred Novu godinu, i naučnofantastični spektakl „Dina“ (Dune), zakazan za prvi oktobar 2021. uporedo na strimingu i u bioskopima.
Ova odluka zbunila je filmske radnike u SAD. Iako je većina njih pozdravila „kućne premijere“ za vreme pandemije, ideja o nastavku takve prakse i kasnije naišla je na negodovanje, pa i otvorene proteste poznatih reditelja i glumaca.
S druge strane, nekoliko filmskih premijera koje su održane na ovaj način verovatno su donele bolje prihode od očekivanih za HBO i Warner Bros, a ako se tome doda i vrtoglavi uspon profita najvećeg konkurenta, kompanije Netflix, onda se ovakav vid prikazivanja filmova može očekivati kao standard u godinama pred nama.