NEKADAŠNJI SIMBOL EVROPSKE POVEZANOSTI PRED BANKROTOM

Brzi voz Eurostar ostao bez putnika

BiznisEUInfrastrukturaNovacSvetVesti

6.4.2021 12:21 Autor: Vladimir Jokanović 1

Brzi voz Eurostar ostao bez putnika Brzi voz Eurostar ostao bez putnika
Kompanija Eurostar čiji brzi voz spaja Veliku Britaniju sa Francuskom, Belgijom i Holandijom našla se na pragu bankrota, jer ima rok do juna da... Brzi voz Eurostar ostao bez putnika

Kompanija Eurostar čiji brzi voz spaja Veliku Britaniju sa Francuskom, Belgijom i Holandijom našla se na pragu bankrota, jer ima rok do juna da isplati 400 miliona funti kredita, a suočena je sa kolapsom prihoda od putovanja usled pandemije.

Prema važećem voznom redu Eurostar ima samo jedan polazak iz Londona za Pariz i jedan za Amsterdam preko Brisela, zbog malog interesovanja putnika i stalne granične kontrole, prenosi CITYA.M. Eurostar je u januaru zatražio pomoć od britanske vlade navodeći da je od marta prošle godine broj putnika opao za 95 odsto.

Foto: Pixabay.com

Kompanija Eurostar je 55 odsto u vlasništvu francuske državne železničke kompanije SNCF, a pet odsto je u vlasništvu Belgije, dok je vlada Velike Britanije prodala svojih 40 odsto udela privatnim kompanijama za 757 miliona funti 2015. godine. Britanski sekretarijat za saobraćaj saopštio je prošle nedelje da Eurostar nije na listi kompanija za spasavanje, ali da želi da se održi.

Britanski ministar finansija Riši Sunak (Rishi Sunak) predstavio je prošle godine državni model “Project Birch“ za pomoć strateški važnim kompanijama koje su “iscrpile sve mogućnosti“. Međutim, kada je reč o kompaniji Eurostar, prema navodima Financial Timesa, vlada “uopšte nema apetita za njegovo spasavanje“.

Eurostar i vlada u Londonu obavili su razgovore o mogućem komercijalnom zajmu u vrednosti 60 miliona funti koji bi podržala država, ali ti razgovori još nisu rezultirali dogovorom. Rukovodsto SNFC saopštilo je prošlog meseca da je kompanija u naprednoj fazi razgovora za pomoć Velike Britanije i Francuske, kao i da se diskusije moraju zaključiti u aprilu, jer se bliži trenutak kada će Eurostar imati stvarne novčane probleme.

Foto: Youtube screenshot

Ideja o spajanju Eurostara sa belgijskom železničkom kompanijom Thalys, trebalo je bude eventualno rešenje, ali je njena realizacija odložena zbog toga što se belgijski operator takođe nalazi u krizi. Thalysu je potrebno oko 100 miliona evra da vrati dugove, nakon što je promet njegovih brzih vozova opao za 70 odsto.

Eurostar od 1994. saobraća kroz tunel ispod kanala Lamanš koji je dugačak 50,45 kilometara. Osim što je praktičan, tunel je simbol povezanosti Ostrva sa Starim kontinentom. Najdublja tačka tunela nalazi se 75 metara ispod morskog dna, a voz je pre pandemije prevozio godišnje više od 10 miliona putnika i više od 2,5 miliona automobila. Razdaljinu od Pariza do Londona voz prelazi za nešto više od dva sata, a rekordna brzina voza Eurostar od 334,7 kilometara na sat zabeležena je 2003. godine.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...