Samu obuku dodatno otežava pandemija korona virusa

Cene vozačkih ispita i dalje skupe za većinu polaznika

AnalizaSrbijaU fokusuVesti

2.3.2021 10:07 Autor: Marija Jovanović

Cene vozačkih ispita i dalje skupe za većinu polaznika Cene vozačkih ispita i dalje skupe za većinu polaznika
Mnogi polaznici u auto-školama u Srbiji godinama se žale na cenu obuke i polaganja vozačkih ispita. Iz Privredne komore koja okuplja auto škole u... Cene vozačkih ispita i dalje skupe za većinu polaznika

Mnogi polaznici u auto-školama u Srbiji godinama se žale na cenu obuke i polaganja vozačkih ispita. Iz Privredne komore koja okuplja auto škole u Srbiji poručuju da je ova usluga skupa u odnosu na prosečnu platu, ali čak ni sa ovom cenom kvalitet obuke nije na nivou na kom treba da bude.   

„Što se tiče cene časa ona se nije menjala u odnosu na period od pre deset, 15 godina, ali je izmenama zakona povećan minimalan broj časova praktične obuke i dodata je obavezna teorijska obuka. Kada je reč o B kategoriji, cenu najviše određuje čas praktične obuke koji se kreće od 1.000 do 1.800 dinara, zavisno od toga da li je škola u PDV sistemu ili ne i da li se obučava na novijim i kvalitetnijim ili na starijim i lošijim vozilima“, kaže za Biznis.rs Mladen Rašeta iz Privredne komore auto škola Srbije.

Ukupna cena obuke i ispita kreće se od oko 52.000 do 90.000 dinara. Na ovo treba dodati još lekarsko uverenje koje košta oko 3.000 dinara, predavanja i polaganje ispita iz prve pomoći od oko 5.000 dinara, objašnjava naš sagovornik.

Foto: Printscreen YouTube

„Kada bismo gledali realnu cenu obuke pod uslovom da se ispune svi uslovi za maksimalno kvalitetnu obuku uz dobra vozila i zadovoljne instruktore, ukupna cena polaganja za B kategoriju morala bi da bude najmanje 110.000 dinara“, navodi Rašeta.

Sam obračun cene obuke nije jednostavan. Kako napominje naš sagovornik, najvažniji deo cene od jednog časa praktične obuke odlazi na poreze, gorivo i plate radnika. Na primer, ako je cena časa 1.500 dinara na porez, ako je škola u PDV sistemu, odlazi oko 400 dinara, na gorivo odlazi još oko 150 dinara, i na platu radnika ide oko 600 dinara. 

„Škola plaća zakup lokala koji mora da ima veću površinu i najmanje dve prostorije, zatim korišćenje poligona, održavanje vozila koja godišnje prelaze najmanje 30.000 kilometara, osiguranje, servise, internet, održavanje računara koje moramo da imamo zbog teorijskih ispita. Pored instruktora, sa kandidatima rade i predavači, ispitivači, administrativni radnici, a postoje i troškovi izdavanje licenci, seminara i ispita“. 

Takođe, kupovina vozila je posebna stavka koja mnogo utiče na kvalitet obuke. Kako kaže Rašeta, auto škole su pod velikim pritiskom od strane MUP i kontrola, i za najmanje greške plaćaju se ogromne kazne, koje ulaze u obračun troškova prilikom formiranja cene.

Samu obuku vozača dodatno otežava pandemija korona virusa. Auto-škole morale su da smanje broj kandidata na teorijskoj obuci i ispitama, pa se iz tog razloga polaznicima vremenski oduže predavanja i polaganje ispita. „Sve propisane mere se poštuju od maski, dezinfekcije, do manjeg broja polaznika u prostorijama“, navodi Rašeta.

Tagovi
CENE SRBIJA

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.