CRNI PETAK ISKORISTIĆE POLOVINA POTROŠAČA U SRBIJI Trećina kupaca naručivaće proizvode online

IzdvajamoLifestyleNovacSrbijaVestiZanimljivosti

23.11.2020 13:22 Autor: Ljiljana Begović 2

CRNI PETAK ISKORISTIĆE POLOVINA POTROŠAČA U SRBIJI Trećina kupaca naručivaće proizvode online CRNI PETAK ISKORISTIĆE POLOVINA POTROŠAČA U SRBIJI Trećina kupaca naručivaće proizvode online
Polovina evropskih kupaca (52 odsto) i 50,9 procenata potrošača u Srbiji planira da obavi prazničnu kupovinu tokom trajanja rasprodaja i sezonskih popusta za vreme... CRNI PETAK ISKORISTIĆE POLOVINA POTROŠAČA U SRBIJI Trećina kupaca naručivaće proizvode online

Polovina evropskih kupaca (52 odsto) i 50,9 procenata potrošača u Srbiji planira da obavi prazničnu kupovinu tokom trajanja rasprodaja i sezonskih popusta za vreme takozvanog Crnog petka, pokazuju podaci istraživanja kompanije Kasperski.

Za razliku od 60 procenata potrošača u Evropi, ponešto više od trećine (39,4 odsto) potrošača u Srbiji izjavilo je da veći deo praznične kupovine planiraju da obave online.

Tradcionlano, poslednjeg petka u novembru širom sveta kompanije nude neodoljive popuste. Kada je reč o Srbiji, oko 45,6 procenata ispitanika, planira da ostavi prazničnu kupovinu za poslednji trenutak, u nadi da će naići na veće popuste.

Kako je online kupovina u porastu, nalazi kompanije Kasperski takođe pokazuju da većina ispitanika ne planira da smanji troškove kada je reč o prazničnoj kupovini – uprkos ekonomskoj recesiji širom kontinenta.

Onlajn šoping
Foto: Pixabay.com

Pandemija nije mnogo uticala na Black Friday budžet

Samo četvrtina (26 odsto) evropskih potrošača namerava da ove godine smanji budžet za ove kupovine i to za trećinu ili više zbog finansijskih ograničenja prouzrokovanih Covid-19 pandemijom, dok u Srbiji 27,4 odsto ispitanika planira da uradi isto.

U Evropi ova brojka raste i do 30 procenata među ispitanicima životne dobi od 25 do 34 godine, koji su najviše pogođeni gubitkom radnih mesta usled pandemije.

Čovek kupuje onlajn
Foto: Pixabay.com

Prilikom kupovine obavezan dodatni oprez

Kako je broj potrošača koji popuste pronalaze putem interneta sve veći, povećava se i rizik koji su ljudi spremni da preuzmu kako bi ostvarili veće uštede, napominje Kasperski.

Uprkos mogućnosti da upadnu u zamku prevaranata i postanu žrtve lažnih sajtova koji nude popuste, gro evropskih i srpskih kupaca je spremno da ostavi svoje lične podatke na mreži. Samo 16 odsto ispitanika u Evropi i 23,8 procenata u Srbiji to ne bi učinilo.

Kompanija Kasperski upozorava sve kupce koji tragaju za najboljim ponudama, da budu oprezni i da vode računa o potencijalnim prevarama tokom praznične sezone kupovine. Ukoliko ponuda izgleda previše dobro da bi bila istinita, verovatno i jeste reč o prevari.

Kupcima se savetuje da kupuju samo u legitimnim online prodavnicama, da sami ukucaju adresu sajta ili da je odaberu preko svoje bookmark opcije jer je to bezbednije nego da kliknu na link, te da koriste traku za adresu na svom pregledaču kako bi proverili da li je sajt koji posećuju ispravan i bezbedan i da li ima oznaku katanca ili počinje sa HTTPS.

  • Danijela

    23.11.2020 #1 Author

    Naravno da cemo iskoristiti snizenja. Svakako zbog cele situacije, bezbednije je da se kupuje online.

    Odgovori

  • IVAN

    6.11.2022 #2 Author

    nista ne moze zaustaviti ljude koji vole popuste

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...