Cyberpunk 2077 učetvorostručio zaradu kompanije CD Projekt Red u 2020. godini
26.4.2021 18:51 Autor: Marko Miladinović
Varšavska programerska kompanija CD Projekt Red postoji još od 1994. godine. Sami počeci njenog poslovanja bili su vezani za prevođenje licencnih video igara za veliko poljsko tržište, ali vremenom se izborila sopstvenim kvalitetnim naslovima za dobar deo tržišnog kolača.
Početnu slavu stekla je izbacivanjem serijala The Witcher, nastalog po zbirkama epsko-fantastičnih pripovedaka i romana Poljaka Andžeja Sapkovskog (Andrzej Sapkowski). Doživljaji hrabrog Geralta od Rivije od tada su obišli čitavu planetu, a može se reći da je upravo zbog globalne popularnosti pogotovu njenog trećeg dela – koji je 2015. dobio nagradu za igricu godine i bio prodat u više od 28 miliona kopija – kasnije striming gigant Netflix snimio i uspešnu TV seriju sa Henrijem Kavilom (Henry Cavill) u naslovnoj ulozi.
Godišnji finansijski izveštaj kompanije CD Projekt Red pokazuje da je ona tokom 2020. ostvarila četiri puta veću zaradu od prodaje nego prethodne godine, sa 563 miliona dolara.
Ovaj izuzetan rezultat duguje samo izuzetnom plasmanu svog najnovijeg hita, naslova koji po mnogima zaslužuje da bude ovenčan nagradom za najbolju igru godine. U pitanju je avantura smeštena u otvoreni distopijski svet bliske budućnosti, Cyberpunk 2077.
Ova video igra je lansirana 8. decembra 2020, ali ju je već u pretplati naručilo oko osam miliona igrača. Do Nove godine prodato je 13,7 miliona njenih kprimeraka, čija puna cena iznosi čak 59,99 dolara. Doduše, tu treba uzeti u obzir da prodavci na različitim tržištima nude igricu na dogovorenim sniženjima, pa tako na američkom Amazonu ona košta oko 42 dolara u ovom trenutku.
Cyberpunk je po izlasku na tržište pratio veliki marketing, ali i mnoštvo kontroverzi, zbog mnogobrojnih bagova koji nisu bili ispravljeni pre objavljivanja. U kasnijim “zakrpama” (patch), većina njih je bila ispravljena, ali čak ni Ilon Mask (Elon Musk), u svojoj tvitomaniji, nije propustio da naglasi da “uživa igrajući ovu igru punu grešaka”. Moguće je da je Maskov tvit, kao mnogo puta do tada u nekim drugim slučajevima, pomogao i pojačanoj prodaji ovom neobičnom proizvodu iz Poljske.