Da li se uspešno dodeljuju zamenski vaučeri za putovanja ili su potrošači na šteti?
11.8.2021 11:00 Autor: Redakcija Biznis.rs
Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) javno je zapitala Ministarstvo turizma ko i na koji način kontroliše način na koji se vrši realizacija zamenskih putovanja.
U saopštenju NOPS je konstatovano da mnogi potrošači izražavaju nezadovoljstvo načinom na koji se realizuju njihova zamenska putovanja. Ističe se da ponuđene zamene često po kategoriji i kvalitetu ne odgovaraju prvobitno uplaćenom, a da se od građana traže i doplate za putovanja.
„Ako ne pristanu na ponuđene uslove, novac mogu da očekuju od januara 2022. godine (pod uslovom da agencija i dalje postoji) ili će moći da ga naplate od polise osiguranja agencije koja je prestala sa radom, što opet otvara čitav niz pitanja“, konstatuje NOPS.
Ta organizacija je postavila pitanje i šta preduzimaju resorno ministarstvo i turistička inspekcija, koji su učestvovali u donošenju uredbe o zamenskom putovanju i koji su odgovorni za njeno sprovođenje u praksi.
„Ko i na koji način kontroliše tokove novca na relaciji između agencija i hotela? Da li su agencije slobodne da samostalno određuju pravila igre ili će inspekciji morati da dokažu da su novac prebacile hotelima, a da im isti nije vraćen?“, pitaju se u NOPS-u.
Pročitajte još:
Kako se navodi, u slučaju da je novac agencijama vraćen, zamenski vaučer nije ništa drugo do kreditiranje agencija na štetu potrošača u situaciji kada pomoć za spas turističkog sektora stiže od države.
NOPS se zapitao da li su potrošači u obavezi da snose dodatni teret poslovanja agencija, i podsetio da je Uredba doneta kako bi se zaštile sve turističke agencije, ne ulazeći u tokove novca i likvidnost svake od njih pojedinačno.
„Duboko smo svesni činjenice da nisu sve agencije krive za novonastalu situaciju i od početka krize se zalažemo za to da pomoć mora doći onima kojima je zaista potrebna, a ne svima“, navodi se u saopštenju Nacionalne organizacije potrošača Srbije.