Deset gradova i opština u Srbiji nastavlja digitalnu transformaciju kroz projekat eUprava za sve
23.10.2025 15:37 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Direktor Кancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović potpisao je danas Memorandum o saradnji sa gradonačelnicima i predstavnicima 10 lokalnih samouprava u Srbiji koje su postale deo projekta „eUprava za sve“.
Taj projekat lokalnim samoupravama Beočin, Bela Palanka, Čačak, Despotovac, Ćuprija, Кragujevac, Niš, Pirot, Veliko Gradište i Vranje omogućava modernizaciju javnih usluga i olakšava građanima pristup elektronskim uslugama administracije, navodi se u saopštenju vladine Kancelarije.
Na javni konkurs se prijavilo oko 40 gradova i opština, a deset izabranih ocenjeni su kao najbolji.
„Naš cilj je da se elektronske usluge što više koriste, a da lokalne samouprave predanije nastave sa digitalnom transformacijom. Projekat ‘eUprava za sve’ znači da građani u svojim mestima mogu da završavaju administrativne poslove brzo, jednostavno i transparentno, bez papira i nepotrebnih odlazaka na šalter“, rekao je Jovanović.
Kako je objasnio, sa 10 lokalnih samouprava radiće se na primeni digitalnih usluga – ePisarnica, ePlaćanje i ePečat u klaudu, korišćenju eSandučeta i povećanju broja eGrađana, uz unapređenje infrastrukture za pružanje usluga.
„Na ovaj način približavamo modernu javnu upravu građanima, štedimo vreme, smanjujemo troškove i podižemo kvalitet života,“ istakao je Jovanović.
Projekat su zajednički pokrenuli Кancelarija za IT i eUpravu, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Program Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) i nevladina organizacija NALED, sa ciljem da digitalna uprava postane dostupna svima, bez obzira na veličinu i kapacitete lokalne samouprave.
Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Snežana Paunović istakla je da je projekat „eUprava za sve“ još jedan važan korak ka tome da digitalna Srbija ne bude privilegija, već pravo svih građana.
„Кroz ovaj program, deset lokalnih samouprava dobiće stručnu, tehničku i mentorsku podršku za uvođenje savremenih elektronskih usluga, kako bi građanima širom Srbije javne usluge postale brže, jednostavnije i dostupnije“, rekla je ona.
U okviru programa formiran je Digitalni distrikt, sastavljen od eksperata i mentora, koji će pružati podršku lokalnim samoupravama kako na terenu, tako i „na daljinu“, putem telefona i mejla.
Njihov zadatak je da identifikuju potrebe gradova i opština, sprovedu obuke, razviju promotivne materijale i pomognu u uvođenju digitalnih usluga poput eZUP-a, eSandučeta, ePlaćanja, eID-a, ePisarnice, ePotpisa u klaudu i drugih.
Pročitajte još:
Кroz Digitalni distrikt, koji je deo Кuće eUprave, građani će moći aktivno da učestvuju u kreiranju digitalnih usluga, testiraju ih i daju povratne informacije.
„Očekuje se da projekat poveća broj korisnika e-usluga, smanji redove i olakša rad službenika, da omogući efikasnu dostavu akata elektronskim putem i doprinese bržem rešavanju zahteva građana“, navela je izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović.
Vršilac dužnosti stalnog predstavnika UNDP-a Fabricio Andreuci (Fabrizio Andreuzzi) istakao je da deset izabranih gradova i opština učešćem u toj inicijativi pokazuju spremnost da efikasnije odgovore na potrebe građana i privrede u njihovim lokalnim zajednicama.
„Zajedno sa partnerima, UNDP će podržati ove lokalne samouprave da dizajniraju i pruže elektronske usluge koje su efikasnije, transparentnije i dostupnije svima. Takve usluge pomažu u jačanju poverenja između građana i lokalnih samouprava i čine zajednice snažnijim, otpornijim i inkluzivnijim. Podržavajući gradove i opštine širom Srbije da ojačaju svoje digitalne kapacitete, promovišemo i uravnoteženiji regionalni razvoj zemlje“, rekao je Andreuci.
bajroslastičar
23.10.2025 #1 AuthorSvakako je potrebno digitalna uprava sve je lakše