nove procedure izazvane pandemijom Covid-19

Digitalno obaveštavanje postaće standardna praksa u teretnom avio saobraćaju

LifestyleSvetVestiZanimljivosti

22.6.2021 19:15 Autor: Redakcija Biznis.rs

Digitalno obaveštavanje postaće standardna praksa u teretnom avio saobraćaju Digitalno obaveštavanje postaće standardna praksa u teretnom avio saobraćaju
Od septembra 2021. godine, avio prevoz tereta biće digitalizovan i korisnici će biti obaveštavani o rasporedu leta putem interneta, što će ujedno postati standardna... Digitalno obaveštavanje postaće standardna praksa u teretnom avio saobraćaju

Od septembra 2021. godine, avio prevoz tereta biće digitalizovan i korisnici će biti obaveštavani o rasporedu leta putem interneta, što će ujedno postati standardna praksa na aerodromu Amsterdam Schiphol, prenosi Cargo Forwarder.

Air Cargo Netherlands (ACN), industrijsko udruženje lanca prevoza avionskog tereta, važan je pokretač ovog razvoja. „Projekat digitalnog obaveštavanja prvi je suštinski korak ka dalekosežnoj digitalizaciji lanca vazdušnog tereta u Holandiji“, ističe generalni direktor ACN-a Martin van As (Maarten van As).

„Ova digitalizacija je neophodna da bi se zadržala i poboljšala naša konkurentska pozicija. Radi se o konkurentskoj poziciji lanca vazdušnih tereta u odnosu na druge lance i položaju amsterdamskog aerodroma Schiphol, napominje As i dodaje da se ovim postupkom poboljšava efikasnost pojedinačnih strana u lancu teretnog avio prevoza.

Zajednica avio tereta očekuje da će ova digitalizacija doprineti troškovnoj efikasnosti, brzini, sigurnosti i pouzdanosti u procesu isporuke tereta na aerodromu. Špediteri i agenti za rukovanje u Schipholu, koji su već prešli na novi sistem još uvek prilagođavaju svoje sisteme i unutrašnje procese.

Višestranački pristup

Centralna baza podataka internet sistema čini osnovu za digitalno obaveštavanje. Strane pružaju informacije o isporuci, vrsti tereta, pravnim ugovorima i odredištu svog tereta, istovremeno osiguravajući da imaju zeleno svetlo u pogledu carinskih direktiva i pravila za prevoz opasne robe, farmaceutskih proizvoda i fitosanitarne robe. Strane proveravaju deo procesa izvozne pošiljke za koji su odgovorne: FVB mora biti kompletan, pošiljka mora biti deklarisana kao AvSec.

Menadžer transporta u DB Schenker, Šantal Klok (Chantal Klok) kaže da sve mora biti 100 odsto tačno i uneto u određena polja i ističe: „Tek kada sve bude zeleno, pošiljka može da krene na aerodrom i leti.“

Greške se pre pojavljuju u novom sistemu, što povećava pouzdanost. Vozači više ne moraju da odnose papire na šalter agenta za rukovanje, uz dodatnu pogodnost  i potrebno je manje ličnih kontakata. Bezbednost je na prvom mestu za vreme korone.

Imperativ interneta

Špediteri i agenti za rukovanje već rade na uspostavljanju internet sistema, a trenutno su u prelaznom periodu. Sve ove stranke očekuju da će biti spremne do 1. septembra ove godine.

Svako ko još nije započeo sa internet digitalnm sistemom rizikuje da će zaostati u odnosu na konkurenciju.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.