DRUGI TALAS KORONA VIRUSA POLJULJAO OPTIMIZAM NEMAČKIH POTROŠAČA Građani sve ređe otvaraju novčanike, pokazuju rezultati istraživanja
22.10.2020 11:34 Autor: Ljiljana Begović
Nemačka potrošačka korpa postaje sve tanja kako se približava novembar, usled straha od drugog talasa korona virusa koji je ostavio posledice i na najjaču evropsku ekonomiju. Nemci nisu voljni da otvaraju često svoje novčanike, pokazali su rezultati objavljene studije GFK Instituta.
GFK Institut je preneo da je na uzorku od 2.000 građana indeks raspoloženja potrošača pao za 3.1 odsto, naspram 1.7, koliko je iznosio u septembru.
„Optimizam među nemačkim potrošačima opao je kako je počeo da se beleži porast obolelih od korone, ali i usled novih restriktivnih mera, koje postaju sve jače,“ rekao je Rolf Birk (Rolf Buerkle), jedan od eksperata iz ove oblasti.
„Jedno vreme je indeks mirovao, ali je ponovo počeo da klizi na dole“, rekao je Birkl. Čak tri četvrtine nemačkih kupaca vidi koronu kao „veoma veliku pretnju“, dok je polovina njih zabrinuta za sopstvenu budućnost.
„Potrošači očigledno pretpostavljaju da će sve veći broj zaraženih u Nemačkoj usporiti oporavak ekonomije, kojem su se svi nadali“, rekao je Birkl, prenosi Tanjug.
Nemačka beleži ubrzan rast obolelih od korone i ima više od 10.000 novih slučajeva dnevno.