DVE MILIJARDE DINARA POTROŠENO NA ZALIHE, najviše za brašno, šećer i toalet papir
27.3.2020 14:39 Autor: Ljiljana Begović
Domaćinstva u Srbiji su za nepune tri nedelje potrošila dve milijarde dinara na stvaranje zaliha u strahu od širenja epidemije korona virusa, objavila je kompanija GfK koja se bavi istraživanjem tržišta. Zbog rasta potrošnje od 20 odsto svoje tržišno učešće najviše su uvećali veliki trgovinski lanci, dok je udeo malih radnji opao.
U Srbiji se za vreme pandemije najviše kupuje brašno, šećer i toalet papir, a najbrojniji kupci su mahom starija domaćinstva, prenosi Agrosmart.net. Na listi najtraženijih proizvoda u protekle tri nedelje našli su se i smrznuto povrće, konzervirana tunjevina, jaja, testenine, smrznuto pecivo i jestivo ulje
U istraživanju je analizirano 32 miliona kupovina obavljenih od 24. februara do 15. marta, kada su domaćinstva potrošila dve milijarde dinara. Vodeći trgovinski lanci u Srbiji povećali su svoja tržišna učešća u ove tri nedelje, uz rast potrošnje domaćinstava od 20 odsto. Kupci su najviše novca trošili u hipermarketima, diskontnim lancima i supermarketima. Za to vreme male lokalne radnje i pijace nisu zabeležile značajniji porast, tako da je njihovo tržišno učešće opalo.
Takođe mlađa domaćinstva i ona sa većom kupovnom moći nisu pribegavala kupovini zaliha ni približno onoliko koliko su to činila starija domaćinstva, kao i ona sa manjom kupovnom moći. Kupci iz Beograda i Vojvodine su nešto više trošili na zalihe nego domaćinstva u istočnoj i južnoj Srbiji.