Dve značajne avio kompanije pod istragom da su prevarile kupce karata
BiznisFirme u fokusuSvetTurizamU fokusuVesti
10.6.2021 19:10 Autor: Redakcija Biznis.rs
British Airways i Ryanair su u procesu istrage zbog potencijalnog kršenja zakona potrošača, jer nisu ponudili povraćaj novca za letove koje putnici nisu mogli da iskoriste zbog pandemije korona virusa, prenosi This is Money.
Uprava za konkurenciju i tržište rada saopštila je da se istraga odnosi na letove koji nisu otkazani, jer je bilo nezakonito da ljudi u Velikoj Britaniji putuju tokom druge blokade u Engleskoj koje se desila u novembru prošle godine.
Izvršni direktor CMA Andrea Kosceli (Andrea Coscelli) povodom ovog slučaja je rekao:
„Kupci su ove letove rezervisali u dobroj nameri i zakonski nisu mogli da otputuju zbog okolnosti koje su van njihove kontrole. Smatramo da bi trebalo da se ljudima vratit novac.“
Tokom perioda uvođenja mere zatvaranja zbog korona virusa u Velikoj Britaniji, British Airways je ponudio vaučere ili predbukiranje pogođenim kupcima, dok je Ryanair pružio samo mogućnost ponovnog rezervisanja. Iako zakonski, kupci imaju pravo na povraćaj novca u roku od 14 dana.
CMA je napomenula da je sada pokrenula slučajeve za izvršenje protiv obe avio kompanije, što znači da zakon o zaštiti potrošača može sprovoditi putem suda. U skladu sa tim, poslala je obaveštenja Ryanair i British Airways.
Ova organizacija nastoji da reši problem sa kompanijama, što može uključivati povraćaj sredstava ili druge naknade za pogođene kupce. U vezi sa tim, Kosceli je istakao: „Iako shvatamo da su se avio kompanije teško snašle tokom pandemije, ljude ne treba ostavljati nepravedno bez nadoknade zbog poštovanja zakona.“
Inspekcija zadužena za poštovanje ovog zakona ističe da im je Ryanair rekao kako se odužio „malom broju ljudi“ razmotrivši specifičnosti njihovih slučajeva. Kako navode, Ryanair je pristupio zahtevima za povraćaj novca od slučaja do slučaja i isplatio je povraćaj sredstava u opravdanim situacijama.
Podsećamo, CMA je pokrenuo izvršnu akciju protiv nekoliko turističkih organizacija, koje se bave paket aranžmanima, primoravajući ih da pristanu na ponudu za povratak novca u gotovini kupcima. U prilog tome govori činjenica da je prošlog meseca zapretila sudskim postupkom protiv Teletext Holidays ukoliko ne vrati novac u vrednosti većoj od sedam miliona funti.
Stotine ljudi podnelo je tužbe protiv Teletext Holidays zbog neisplaćenog povraćaja novca, koji iznosi oko četvrtinu miliona funti.
Sektor transporta bio je jedan od najteže pogođenih tokom pandemije i suočio se s najviše nadzora od strane CMA, koji je kaznio više od 100 firmi podsećajući ih na odgovornost da obave povraćaj novca u roku od 14 dana po zakonu za sve vrste otkazivanja, piše This is Money.