Elektronska prijava za izdavanje bezbednosnog elementa
18.11.2021 14:35 Autor: Redakcija Biznis.rs
Ovlašćena lica obveznika fiskalizacije mogu da podnesu eletronsku prijavu za izdavanje bezbednosnog elementa preko Elektronskog servisa za fiskalizaciju (ESF) na portalu ePorezi, saopštila je u četvrtak Poreska uprava.
Bezbednosni element je hardverski ili softverski element koji PU izdaje obvezniku fiskalizacije radi potvrde autentičnosti obveznika fiskalizacije, a račun koji se izda bez njega, objašnjavaju, ne smatra se fiskalnim računom u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji.
„Bezbednosni element je personalizovan za obveznika fiskalizacije, za konkretan poslovni prostor i poslovnu prostoriju i ne može da se koristi od strane neovlašćenog lica, u drugom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, odnosno u okviru neodgovarajućeg elektronskog fiskalnog uređaja“.
Prijavu mogu da podnesu obveznici kojima je dodeljena jedinstvena oznaka poslovnog prostora i poslovne prostorije, na osnovu podnete PGJO prijave, i oni koji su u poresko sanduče dobili poziv za uvođenje u eFiskalizaciju.
U Poreskoj upravi objašnjavaju da obveznik podnosi prijavu kada je spreman za fiskalizaciju, odnosno, kada zna koji će fiskalni uređaj koristiti.
Nakon generisanja podataka i izrade bezbednosnog elementa u formi pametne kartice, kako se navodi u saopštenju, ovlašćeno lice u poresko sanduče dobija obaveštenje o izrađenom bezbednosnom elementu i vremenu preuzimanja.
Oni ističu da se pametne kartice preuzimaju na šalteru Vaš poreznik, u nadležnoj filijali Poreske uprave.
Međutim, dodaju da se to ne odnosi na obveznike CVPO, koji bezbednosni element preuzimaju u Centru za velike poreske obveznike.
Ukoliko je bezbednosni element u vidu fajla, on se automatski šalje u poresko sanduče, odakle će moći da se preuzme.
Uputstvo za podnošenje prijave za izdavanje bezbednosnog elementa i Registar odobrenih elemenata nalaze se na zvaničnom sajtu Poreske uprave.