Evropske avio-kompanije traže ublažavanje evropskih ekoloških propisa
28.3.2025 17:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 20



Evropske avio-kompanije pozvale su EU da ublaži ekološke propise, što predstavlja značajnu promenu u stavu industrije koja se suočava s poteškoćama u procesu dekarbonizacije.
Direktori četiri najveće avio-kompanije u regionu, uključujući Ryanair i International Airlines Group (IAG), vlasnika British Airwaysa, zatražili su da EU ublaži pravila o cenama ugljenika za avijaciju i uskladi ih s jeftinijim globalnim standardom, prenosi Financial Times.
Izvršni direktori, među kojima je i šef kompanije Air France-KLM, govorili su u ime 17 avio-kompanija i pozvali EU da preispita pravilo koje zahteva da snabdevači gorivom na aerodromima obezbede određeni procenat održivog avio-goriva (SAF) za letove koji polaze iz Evrope.
EU je pod pritiskom poslovnih grupa da smanji ekološke regulative kako bi evropske kompanije bile konkurentnije, posebno nakon što je američki predsednik Donald Tramp (Donald Trump) pokrenuo deregulacionu kampanju u SAD.
Zvaničnici EU su prošlog meseca nagovestili da su spremni da ublaže neke zelene politike kako bi umirili industriju. Govoreći na sastanku udruženja Airlines for Europe u Briselu, direktori avio-kompanija insistirali su da ostaju posvećeni cilju dostizanja nulte emisije ugljenika do 2050. godine.
Pročitajte još:
Međutim, pozvali su EU da odloži primenu pravila koja nalažu da snabdevači gorivom svake godine povećavaju udeo SAF-a. Ove godine taj udeo iznosi dva procenta, a do 2030. treba da poraste na šest procenata. Održiva avio-goriva, koja se prave od organskog materijala poput iskorišćenog ulja za kuvanje ili useva, mogu smanjiti neto emisije ugljenika iz avijacije za oko 70 odsto. Međutim, znatno su skuplja od fosilnih goriva i teško dostupna.
MinjaKristalŠminkanje
28.3.2025 #1 AuthorO ovakvim stvarima se isto treba voditi računa.
aleks112
30.3.2025 #2 AuthorSlažem se, ekologija mora biti deo svake industrije, pa i avijacije.
ŽIZI
29.3.2025 #3 AuthorPoznato je da su avioni veliki zagađivači.
aleks112
30.3.2025 #4 AuthorTačno, ali izgleda da se o tome ozbiljno govori tek kad treba doneti nove propise.
Aca1984
29.3.2025 #5 AuthorOni trebaju da lete i da zarađuju al nema veze za ljude nek se razboljevaju. Nek je emisija štetnih gasova iz aviona nema veze.
bajroslastičar
29.3.2025 #6 AuthorUvijek borba za opstanak zdravije i skuplje ili jeftinije i štetno
VALERIJA
29.3.2025 #7 AuthorNije korektno, očuvanje ekologije treba biti na prvom mestu.
HANA
30.3.2025 #8 AuthorMač sa dve oštrice…
ZOI
30.3.2025 #9 AuthorAvioni su zagadjivaci, to je poznato, ali se mnogo malo prica o tome.
aleks112
30.3.2025 #10 AuthorDa, avijacija je medju većim zagadjivačima, ali se o tome retko priča jer su moćni lobiji u igri.
Emilija
30.3.2025 #11 AuthorEkologija bi trebala biti broj 1 uvek!
SUNCICA
30.3.2025 #12 AuthorVise stete nanose privatni avioni koji idu bez kontrole nego avio kompanije…
ELLA
31.3.2025 #13 AuthorNe može avion da ide bez kontrole. Bez dozvola za poletanja a pre toga da zadovolji propise
ZVEZDA
30.3.2025 #14 AuthorTreba se voditi racuna
JEKSICA25
30.3.2025 #15 AuthorTo se znalo
aleks112
30.3.2025 #16 AuthorZnalo se, ali sada pokušavaju da „razvodne” pravila.
LAV
30.3.2025 #17 AuthorPropisi se moraju postovati i vaziti za sve podjednako.
MADMAX
30.3.2025 #18 AuthorPooštriti i to sada i odmah propise.
SHALIMAR
30.3.2025 #19 AuthorSvi pisu o ekologij i zagadjenju a malo ko postuje
aleks112
30.3.2025 #20 AuthorEvropske avio-kompanije sada odjednom traže popuštanje ekoloških propisa, iako su godinama obećavale održivu budućnost. Kada su subvencije i podsticaji u pitanju, svi su za zelenu tranziciju, ali kad treba preuzeti deo tereta, odmah kreće povlačenje. Ako se EU povuče pred pritiscima industrije, postavlja se pitanje., ko će zaista platiti cenu klimatskih promena? 🤔