Holandija je uspešno završila testiranje voza koji pokreće vodonik na relaciji između gradova Groningen i Leuvarden na severu zemlje, gde je francuski proizvođač vozova...
Holandija je uspešno završila testiranje voza koji pokreće vodonik na relaciji između gradova Groningen i Leuvarden na severu zemlje, gde je francuski proizvođač vozova „Alstom“ deset dana testirao voz, objavio je portal euractiv.rs. Testirani vozovi su išli velikom brzinom, bez putnika, a gorivo – zeleni vodonik, obezbedila je francuska energetska firma „Endži“ (Engie).
Holandska železnica nastoji da sledi Nemačku u potpunom prelasku na vodonik. Prvi putnički voz koji pokreću isključivo vodonične ćelije krenuo je iz stanice u nemačkoj pokrajini Donja Saksonija u septembru 2018. i od tada saobraća na liniji Bukstehude-Kukshafen. Taj voz takođe je napravio francuski proizvođač vozova „Alstom“. Uspešni noćni testovi tokom vikenda približili su Holandiju ostvarenju cilja.
Alstomova kompozicija „Coradia iLint Train“ posebno je dizajnirana za pruge koje nisu ili ne mogu da budu elektrifikovane. Gorivne ćelije kombinuju vodonik i kiseonik za proizvodnju energije i jedini nusproizvod je voda. Ovaj voz može da pređe oko 1.000 kilometara, što je ista razdaljina koju voz na dizel može da pređe bez dopune goriva. Vreme dopune je kraće za vozove koji koriste vodonik u odnosu na one koji koriste dizel.
Vodonik bi mogao da postane popularan za železničke kompanije imajući u vidu troškove elektrifikacije železnice, posebno u svetlu predloga da 2021. bude „godina železnice“.
Prepreke za korišćenje vodonika
Jedna od glavnih prepreka za korišćenje vodonika jesu troškovi energije koja se koristi za elektrolizu. Za zeleni vodonik se koristi obnovljiva energija sunca ili vetra. Njegova cena je trenutno veća od cene „sivog vodonika“, za čiju proizvodnju se koristi fosilno gorivo.
U Belgiji i Holandiji u toku je izrada planova da se za proizvodnju zelenog vodonika koristi višak energije koju prave vetrenjače na moru. EU će 10. marta, zajedno sa industrijskom strategijom, objaviti strategiju za „savez za čist vodonik“.
Saobraćaj proizvodi oko četvrtinu emisije gasova sa efektom staklene bašte u EU i, za razliku od drugih sektora, taj udeo nastavlja da raste. Vodonik je prepoznat kao potencijalno rešenje tog problema u transportnoj industriji, za kamione, građevinsku opremu i brodarstvu.
Koristimo kolačiće kako bismo optimizovali ovu web stranicu i redovno je ažurirali prema Vašim potrebama. Korišćenjem sajta slažete se sa Politikom privatnosti.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.