KORONA ZBLIŽILA GRAĐANE EVROPE Čak tri četvrtine potrošača prednost daje lokalnim prodavnicama
6.10.2020 17:10 Autor: Julijana Vincan
Oko tri četvrtine potrošača u Evropi (74 odsto) sada radije kupuje u lokalnim zajednicama, što je više nego pre godinu dana, pokazalo je novo istraživanje koje je objavila kompanija Mastercard.
Uloga malih preduzeća u nacionalnoj ekonomiji ozbiljno je narušena svetskom zdravstvenom krizom ove godine. Uprkos tome, poverenje u lokalne prodavnice je na istorijskom maksimumu.
Ovo istraživanje ukazuje na to da ljudi širom Evrope, njih 49 odsto, troše više novca u lokalnim zajednicama pre svega kako bi im pomogli da se vrate na pređašnji nivo.
Takođe, 28 procenata ispitanika to čini zbog novoizgrađenih odnosa sa lokalnim trgovcima i samostalnim prodavnicama, a 26 odsto zbog poverenja u preporuke ljudi iz zajednice.
Dve trećine Evropljana, odnosno 65 odsto, kaže da su iznova počeli da cene lokalnu zajednicu i lokalne prodavnice od kako je nastupila pandemija.
Kao razlog za to polovina ispitanika navodi praktičnost. Njih 40 odsto ističe izbegavanje redova u većim supermarketima, a 31 procenat ograničenje putovanja.
Nešto više od tri četvrtine ispitanika, njih 77 odsto kaže da više voli da kupuje od nekoga koga poznaje, dok 72 procenta veruje preporukama lokalnih trgovaca.
Društvene vrednosti zajednice takođe su porasle od uvođenja ograničenja kretanja. Tako je 58 odsto ispitanika izjavilo da se radije javlja svojim komšijama u odnosu na period pre godinu dana.
Svaki peti ispitanik, njih 19 procenata, ima rezervni ključ stana svog suseda. Čak 44 odsto ispitanika preuzme dostavu za komšiju, a 18 odsto je član WhatsApp grupe koju čine susedi.
Lokalni kafići, mesare, piljare, pekare i pabovi su među glavnim stubovima moderne zajednice, navodi se u saopštenju o rezultatima istraživanja koje je sproveo Mastercard.