najviše online naručivali holanđani, najmanje bugari

Kupovina preko interneta od 22 do 91 odsto u regionima EU

EULifestyle

29.11.2025 14:12 Autor: Redakcija Biznis.rs 16

Kupovina preko interneta od 22 do 91 odsto u regionima EU Kupovina preko interneta od 22 do 91 odsto u regionima EU
U 2024. godini, postojala su 23 regiona Evropskoj uniji gde je najmanje 80 odsto stanovništva starosti od 16 do 74 godine naručilo robu ili... Kupovina preko interneta od 22 do 91 odsto u regionima EU

U 2024. godini, postojala su 23 regiona Evropskoj uniji gde je najmanje 80 odsto stanovništva starosti od 16 do 74 godine naručilo robu ili usluge preko interneta u tri meseca koja su prethodila anketi.

Približno polovina ovih 23 regiona nalazila se u Holandiji (svih 12 regiona). Ostatak je bio u Danskoj (četiri regiona), Irskoj (sva tri regiona), Švedskoj (tri regiona) i regionu češke prestonice Prag, saopštila je Evropska kancelarija za statistiku.

Centralni holandski region Utreht imao je najveći udeo ljudi koji su naručivali robu ili usluge preko interneta (91,5 odsto). Njegov susedni region Flevoland (89,5 odsto) imao je sledeći najveći udeo, a zatim irski region Severni i Zapadni (88,3 procenta).

U 21 regionu EU, manje od 40 odsto stanovništva je naručivalo robu ili usluge preko interneta. Većina ovih regiona nalazi se u istočnom i južnom delu EU, uključujući Rumuniju (šest regiona), Bugarsku (pet) i južnu Italiju (šest). Ova kategorija je takođe obuhvatala tri najudaljenija regiona Francuske i jedan autonomni region Portugala.

Jugoistočni bugarski region Jugoiztočen imao je najmanji udeo ljudi koji naručuju robu i usluge preko interneta (21,7 odsto). Postojala su još dva regiona u EU sa udelima ispod 25 odsto: karipski region Gvadalupe (24,2 odsto) i severozapadni bugarski region Severozapaden (24,9 odsto).

  • LEKI

    29.11.2025 #1 Author

    Taj trend je postao pojacan za vreme covida,od tada se sve vise kupuje online

    Odgovori

  • Alex

    30.11.2025 #2 Author

    Razlike u online kupovini otkrivaju neujednačen digitalni razvoj EU regiona.

    Odgovori

  • KIMCHI

    30.11.2025 #3 Author

    Balkan jos uvek kaska zbog pretezno gotovinske upotrebe novca

    Odgovori

  • petar1234

    30.11.2025 #4 Author

    Sve je učestalija onlina kupovina. Brz je tempo života i tako je dosta lakše

    Odgovori

  • VALERIJA

    30.11.2025 #5 Author

    Verujem i da je naša kategorija blizu 91%.

    Odgovori

  • REA

    30.11.2025 #6 Author

    Licno sve i placam i narucujem online

    Odgovori

  • HANA

    30.11.2025 #7 Author

    Onlajn mnogo lakši jer nema se mnogo vremena 🤡

    Odgovori

  • Šone

    30.11.2025 #8 Author

    Ogroman rast e-trgovine pokazuje promenu potrošačkih navika i digitalnu transformaciju tržišta.

    Odgovori

  • MARA

    30.11.2025 #9 Author

    To ce nam biti buducnost

    Odgovori

  • STFN10

    30.11.2025 #10 Author

    Rast online kupovine u regionima EU od svega 22 % do čak 91 % pokazuje koliko je razlika u digitalnoj pismenosti i pristupu internetu među regionima — jasno je da e‑trgovina brzo napreduje, ali još uvek ne dostiže sve delove Evrope podjednako.

    Odgovori

  • ŽIZI

    30.11.2025 #11 Author

    Velike razlike u digitalnoj potrošnji među zemljama.

    Odgovori

  • ZVONČICA

    30.11.2025 #12 Author

    I kod nas se dosta pazari putem interneta

    Odgovori

  • VERDE17

    30.11.2025 #13 Author

    Trend rasta potvrđuje trajnu promenu potrošačkih navika

    Odgovori

  • SANDRA004

    30.11.2025 #14 Author

    Kako je pocelo i radnje ce se pozatvarati

    Odgovori

  • LARA

    30.11.2025 #15 Author

    Kupovina preko interneta brzo napreduje, ali nisu svi delovi Evrope podjednako digitalno pismeni.

    Odgovori

  • LEBRON

    3.12.2025 #16 Author

    Sve vise i vise zastupljena onilne kupovina.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.