Kupovina preko interneta od 22 do 91 odsto u regionima EU
29.11.2025 14:12 Autor: Redakcija Biznis.rs 16

U 2024. godini, postojala su 23 regiona Evropskoj uniji gde je najmanje 80 odsto stanovništva starosti od 16 do 74 godine naručilo robu ili usluge preko interneta u tri meseca koja su prethodila anketi.
Približno polovina ovih 23 regiona nalazila se u Holandiji (svih 12 regiona). Ostatak je bio u Danskoj (četiri regiona), Irskoj (sva tri regiona), Švedskoj (tri regiona) i regionu češke prestonice Prag, saopštila je Evropska kancelarija za statistiku.
Centralni holandski region Utreht imao je najveći udeo ljudi koji su naručivali robu ili usluge preko interneta (91,5 odsto). Njegov susedni region Flevoland (89,5 odsto) imao je sledeći najveći udeo, a zatim irski region Severni i Zapadni (88,3 procenta).
U 21 regionu EU, manje od 40 odsto stanovništva je naručivalo robu ili usluge preko interneta. Većina ovih regiona nalazi se u istočnom i južnom delu EU, uključujući Rumuniju (šest regiona), Bugarsku (pet) i južnu Italiju (šest). Ova kategorija je takođe obuhvatala tri najudaljenija regiona Francuske i jedan autonomni region Portugala.
Jugoistočni bugarski region Jugoiztočen imao je najmanji udeo ljudi koji naručuju robu i usluge preko interneta (21,7 odsto). Postojala su još dva regiona u EU sa udelima ispod 25 odsto: karipski region Gvadalupe (24,2 odsto) i severozapadni bugarski region Severozapaden (24,9 odsto).















LEKI
29.11.2025 #1 AuthorTaj trend je postao pojacan za vreme covida,od tada se sve vise kupuje online
Alex
30.11.2025 #2 AuthorRazlike u online kupovini otkrivaju neujednačen digitalni razvoj EU regiona.
KIMCHI
30.11.2025 #3 AuthorBalkan jos uvek kaska zbog pretezno gotovinske upotrebe novca
petar1234
30.11.2025 #4 AuthorSve je učestalija onlina kupovina. Brz je tempo života i tako je dosta lakše
VALERIJA
30.11.2025 #5 AuthorVerujem i da je naša kategorija blizu 91%.
REA
30.11.2025 #6 AuthorLicno sve i placam i narucujem online
HANA
30.11.2025 #7 AuthorOnlajn mnogo lakši jer nema se mnogo vremena 🤡
Šone
30.11.2025 #8 AuthorOgroman rast e-trgovine pokazuje promenu potrošačkih navika i digitalnu transformaciju tržišta.
MARA
30.11.2025 #9 AuthorTo ce nam biti buducnost
STFN10
30.11.2025 #10 AuthorRast online kupovine u regionima EU od svega 22 % do čak 91 % pokazuje koliko je razlika u digitalnoj pismenosti i pristupu internetu među regionima — jasno je da e‑trgovina brzo napreduje, ali još uvek ne dostiže sve delove Evrope podjednako.
ŽIZI
30.11.2025 #11 AuthorVelike razlike u digitalnoj potrošnji među zemljama.
ZVONČICA
30.11.2025 #12 AuthorI kod nas se dosta pazari putem interneta
VERDE17
30.11.2025 #13 AuthorTrend rasta potvrđuje trajnu promenu potrošačkih navika
SANDRA004
30.11.2025 #14 AuthorKako je pocelo i radnje ce se pozatvarati
LARA
30.11.2025 #15 AuthorKupovina preko interneta brzo napreduje, ali nisu svi delovi Evrope podjednako digitalno pismeni.
LEBRON
3.12.2025 #16 AuthorSve vise i vise zastupljena onilne kupovina.