Nemački potrošači naklonjeniji štednji nego potrošnji
27.6.2025 09:04 Autor: Redakcija Biznis.rs 1



Potrošači u Nemačkoj su zbog neizvesnosti u junu bili uzdržani pri otvaranju novčanika, ukazuje jedno istraživanje.
Institut za istraživanje tržišta GfK i Institut NIM navode da su potrošači u junu bili nepoverljivi i naklonjeni pre štednji nego potrošnji. Time je prekinut trend oporavka potrošačkog raspoloženja i očekuje se da će relevantni indeks, koji je već u duboko negativnoj zoni, u julu pasti za još 0,3 poena, na minus 20,3.
Istraživanje je naručila Evropska komisije, a u Nemačkoj upitnik je između 30. maja i 11. juna popunilo 2.000 ispitanika, prenosi agencija Dpa.
„Potrošačko raspoloženje je blago kliznulo posle tri uzastopna meseca rasta,“ rekao je Rolf Birkl (Rolf Bürkl) iz NIM.
Jedna komponenta indeksa, očekivanja prihoda i očekivanja od privrede se poboljšala, ali je trend štednje poništio te pozitivne efekte.
“Oprez odražava trajnu nesigurnost i manjak poverenja pri dugoročnom planiranju. Uprkos tome, potrošači signaliziraju pozitivna očekivanja od predstojećeg perioda”, rekao je Birkl.
Pročitajte još:
Indikator ekonomskih očekivanja porastao je za sedam poena u junu, na 20,1 i ostvario najviši nivo od početka rata u Ukrajini. U februaru pre tri godine, kada je Rusija napala Ukrajinu, indeks je bio na 24,1 poena.
Uopšte, većina potrošača ove godine očekuju ekonomski oporavak, pre svega zbog masivnog paketa nove vlade za ulaganja u infrastrukturu i odbranu, kao i zbog povoljnih prognoza.
Šone
27.6.2025 #1 AuthorZa preduzetnike i trgovce u Srbiji koji sarađuju sa Nemačkom, važno je razumeti ove promene u potrošačkom ponašanju kako bi se prilagodili novim tržišnim uslovima. Strategije koje se fokusiraju na vrednost za novac, dugoročne uštede i održivost mogu biti privlačnije nemačkim potrošačima u trenutnim ekonomskim okolnostima.