dugoročno finansiranje projekata ostaje neizvesno

Za nadogradnju nemačke železničke mreže biće potrebno do 150 milijardi evra do 2034. godine

EU

14.3.2025 08:37 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Za nadogradnju nemačke železničke mreže biće potrebno do 150 milijardi evra do 2034. godine Za nadogradnju nemačke železničke mreže biće potrebno do 150 milijardi evra do 2034. godine
Čak i za skromne inicijative za modernizaciju postojeće nemačke železničke mreže i unapređenje digitalnih tehnologija biće potrebno dodatnih 80 milijardi evra (87 milijardi dolara)... Za nadogradnju nemačke železničke mreže biće potrebno do 150 milijardi evra do 2034. godine

Čak i za skromne inicijative za modernizaciju postojeće nemačke železničke mreže i unapređenje digitalnih tehnologija biće potrebno dodatnih 80 milijardi evra (87 milijardi dolara) do 2034. godine, navodi se u internim dokumentima u koje je imao uvid DPA.

Postoje „velike praznine, posebno od 2028. godine“ u finansiranju obnove infrastrukture, navodi se u dokumentima pripremljenim za nadzorni odbor železničkog operatera Deutsche Bahn, piše SEEbiz.

Ali biće potrebno skoro duplo više novca, ako se želi proširiti železnička mreža, uključujući novu izgradnju, i ubrzati digitalna transformacija.

Za takve dodatne mere moglo bi biti potrebno do 150 milijardi evra do 2034. godine.

Nemačka železnička mreža je zastarela i nedovoljno finansirana, što dovodi do stalnih kašnjenja. Kao odgovor, državni Deutsche Bahn pokrenuo je sveobuhvatan opšti program modernizacije 2024. godine, uključujući poboljšanje preko 40 koridora sa velikim saobraćajem.

Ali dugoročno finansiranje projekata železničke infrastrukture ostaje neizvesno.

Nemački konzervativni blok i socijaldemokrate levog centra, koji su u pregovorima o formiranju vladajuće koalicije, dogovorili su se o posebnom infrastrukturnom fondu koji bi se finansirao iz dugova i koji bi mogao da koristi Deutsche Bahnu.

Plan bi zahtevao ustavne promene, za koje bi bila potrebna dvotrećinska većina u oba doma parlamenta. I, kao i nova koaliciona vlada, predloženi fond od 500 milijardi evra, takođe, još nije finalizovan, što znači da je nejasno koliko će biti opredeljeno za modernizaciju železnice.

Dokumenti sugerišu da, kao prvi korak, postojeću mrežu, uključujući i stanice, treba modernizovati. Drugi korak bi trebalo da bude postavljanje temelja za više digitalnih kontrola i bezbednosne tehnologije. Treći korak bi bila izgradnja i proširenje nove pruge.

  • ŽIZI

    14.3.2025 #1 Author

    Ovo bi bilo ozbiljno ulaganje.

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.