Facebook promenio ime u „Meta“
28.10.2021 21:25 Autor: Marko Andrejić
Osnivač i izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg (Mark Zuckerberg) saopštio je da je kompanija zvanično promenila ime i od sada će se zvati „Meta“.
Na virtuelnoj konferenciji Facebook Connect Zakerberg je objasnio da je kompanija posvećena budućnosti i da će, dok radi na svojim društvenim mrežama, graditi i nove platforme kao što je metaverzum “Horizon”. Zbog toga žele da kompanija ne bude poznata samo po Facebooku, već kao brend koji će biti vlasnik Facebooka, Instagrama, WhatsAppa, Horizona i mnogih drugih platformi u budućnosti.
„Znam da će neki ljudi reći da ovo nije vreme da se fokusiramo na budućnost i želim da priznam da postoje važna pitanja na kojima treba raditi u sadašnjosti. Ali, uvek će ih biti“, rekao je Zakerberg i dodao da, sudeći po mnogima, jednostavno nije siguran da li će ikada biti dobar trenutak da se usredsrede na budućnost.
Na Facebook Connect-u je prikazan budući smer firme čije proizvode koristi skoro tri milijarde ljudi. Novo ime dolazi iz novog pravca u kom se kompanija kreće, a to je stvaranje “metaverzuma”.
Najveći deo Connecta bio je posvećen upravo toj ideji koju je prezentovao Mark Zakerberg. Metaverzum bi trebalo da bude jedna sasvim nova interakcija interneta bazirana na virtuelnoj i proširenoj stvarnosti. Kako je naveo, u metaverzumu bi trebalo da bude moguće potpuno uroniti u virtuelni svet pomoću svog avatara i družiti se, igrati igre, raditi, kupovati, stvarati. Ukratko, sve što ljudi inače rade u stvarnom svetu, ali virtuelno.
„Verujem da je metaverzum sledeće poglavlje interneta, kao i naše kompanije. Baziramo se na tehnologiji koja pomaže spajanju ljudi jednih s drugima. Danas nas vide kao društvenu mrežu, ali u osnovi svega je da mi spajamo ljude. Metaverzum je sledeća granica. Zajedno možemo da stvorimo celu novu platformu i stvorimo jednu novu kreativnu ekonomiju, u kojoj ćete stavljanjem naočara na glavu moći da uđete u novi svet. Aplikacije se neće promeniti, sve će ostati isto, ali metaverzum će biti u centru naših aktivnosti“, objasnio je Zakerberg.
On je takođe najavio da Messenger pozivi dolaze u VR obliku, ali i osnivanje virtuelnog tržišta u kojem programeri mogu da prodaju virtuelnu robu i novi početni ekran u Oculus Quest-u kako bi ćaskanje i igre u vituelnom svetu učinili društvenijim.
Facebook je investirao 10 milijardi dolara u ovaj projekat, a plan je da se virtuelni segment podeli u dve kategorije – jedna uključuje porodicu aplikacija, a druga “reality labs” produkte koji uključuju AR i VR, ali i povezani hardver.
Kako je navedeno, novo ime neće uticati na to kako kompanija koristi ili deli podatke, a neće se menjati ni korporativna struktura. Kompanija je saopštila da će njenim akcijama od 1. decembra početi da se trguje pod novom oznakom – MVRS.