Usled globalne nestašice koja pogađa auto-industriju

Ford planira proizvodnju čipova u SAD

AutomobiliFirme u fokusuHi-techInovacijeInvesticijeSvetU fokusuVesti

20.11.2021 12:11 Autor: Stanislav Stanišić

Ford planira proizvodnju čipova u SAD Ford planira proizvodnju čipova u SAD
Američki proizvođač automobila Ford najavio je saradnju sa kompanijom GlobalFoundries koja je poznata po proizvodnji čipova. Fordovo saopštenje za javnost tumači se kao neobavezujući... Ford planira proizvodnju čipova u SAD

Američki proizvođač automobila Ford najavio je saradnju sa kompanijom GlobalFoundries koja je poznata po proizvodnji čipova.

Fordovo saopštenje za javnost tumači se kao neobavezujući sporazum, mada su u njemu istaknuti zajednički planovi da se unapredi proizvodnja poluprovodnika i razvoj tehnologije u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD), piše Wall Street Journal

Dve kompanije još uvek se nisu obavezale da će ulagati u pogone, već kažu da će istražiti proširene mogućnosti proizvodnje poluprovodnika kako bi otklonile nestašicu u automobilskoj industriji. Izvršni direktor General Motors-a Mark Reuss rekao je da njegova kompanija radi na zajedničkom razvoju novih čipova sa mnogim partnerima kao što su Qualcomm, TSMC i drugi.

Fordov potpredsednik zadužen za razvoj softvera, Čak Grej (Chuck Gray), istakao je da „kompanija zaista oseća da može da poboljša performanse proizvoda i tehnološku nezavisnost u isto vreme“. GlobalFoundries se odvojio od AMD-a 2009. godine i postao četvrti najveći proizvođač poluprovodnika na svetu. Proizvodi čipove za druge kompanije kao što su AMD, Qualcomm, pa čak i Samsung. Kompanija je izašla na tržište prošlog meseca, a njen izvršni direktor je tada rekao da će zaliha čipova biti dovoljna do 2023. godine.

Potražnja automobilske industrije za čipovima porasla je poslednjih godina kako bi se prilagodila nova tehnologija u vozilima. Međutim, mnogi se oslanjaju na stariju, jeftiniju tehnologiju i prave manje porudžbine od kompanija kao što su Apple ili Nvidia. Problemi nastali u lancu snabdevanja za vreme pandemije doveli su do nestašica poluprovodnika što je dovelo do velikog zastoja u automobilskoj industriji koji bi mogao da traje mnogo duže nego što se očekivalo.

Čip
Foto: Pixabay.com

Nakon što je u maju ove godine najavio električni F-150, izvršni direktor Forda Džim Farlej (Jim Farley) rekao je da je njegov plan za rešavanje nedostatka čipova uključivao direktno angažovanje, što je svakako povezano sa poslednjim potezom kompanije.

Takođe je napomenuo da planovi u izgradnji autonomije kompanije znače izradu „prave ekspertize o dizajnu silicijuma i čipova“. Posedovanje softvera i znanja o dizajnu čipova u samoj kompaniji je od velike pomoći.

U novom saopštenju, Farlej kaže: „Ovaj sporazum je samo početak i ključni deo našeg plana da integrišemo ključne tehnologije i mogućnosti koje će razlikovati Ford od konkurencije u budućnosti.

U februaru je model F-150 bio pod velikim udarom zbog globalne nestašice čipova što je navodno prepolovio proizvodnju najpopularnijeg Fordovog vozila. Nekoliko Fordovih severnoameričkih fabrika povremeno je bilo zatvoreno ove godine zbog nestašica. Efekti su se na sličan način osetili u celoj auto-industriji, tako da su probleme osetili i drugi proizvođači, pre svih BMW i Tesla.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.