GLUMCI, UMETNICI I SPORTISTI O BEZBEDNOSTI DIGITALNIH PLAĆANJA Virtuelna izložba kompanije Visa ukazala na zloupotrebe
BankeFirme u fokusuHi-techInovacijeKulturaLifestyleNovacPreduzetnikSrbijaU fokusuVesti
20.11.2020 18:12 Autor: Julijana Vincan
Kompanija Visa, svetski lider u digitalnim plaćanjima, organizovala je virtuelnu izložbu na temu bezbednog plaćanja i sigurnosti na internetu. Učesnici izložbe promovisali su važnost edukacije potrošača o bezbednosti prilikom inovativnih načina plaćanja.
„Autori izložbe Nebojša Babić, jedan od najuglednijih srpskih fotografa, i Andrej Josifovski Pijanista, arhitekta i čuveni street artist, stvorili su zanimljiv vizual koji simboliše biometriju, način plaćanja uz pomoć otiska prsta i šablona prepoznavanja lica. Reč je o izuzetno pouzdanim metodama autentifikacije, koje pružaju vrhunsku bezbednost i zaštitu korisnika na internetu“, objasnili su iz kompanije Visa.
Inspirisane time, nastale su zanimljive fotografije na kojima su se našli glumci Luka Raco i Anja Alač, odbojkašica Milica Tasić, novinarka Nela Bunčić, arhitekta i umetnica Marija Pecić, kao i manekenka Aleksandra Dobrić. Svako od njih je na svojoj Instagram stranici podelio i svojesvrstan rečnik pojmova na temu bezbednosti plaćanja, kako bi dodatno približio ovu temu što većem broju ljudi.
„Gotovo svakodnevno koristim digitalna plaćanja i veoma mi je važno da u svakom trenutku imam što veći nivo sigurnosti. Primer takve, sigurne, vrste plaćanja je upravo otisak prsta, čiji umetnički prikaz smo stavili u centar vizuala. Dodali smo i „face recognition“ šablon, jer nam se dopadaju moderne tehnologije koje doprinose da plaćanje funkcioniše brže, efikasnije i povećavaju bezbednost“, istakao je Nebojša Babić, jedan od najznačajnijih stvaralaca u oblasti fotografije u Srbiji.
Edukacija potrošača na temu bezbednosti digitalnih plaćanja je, kako je istaknuto, nešto što je prioritet i glavni cilj svih u Visa.
“Svima u Visa naši korisnici su na prvom mestu, kao i njihova bezbednost tokom plaćanja. Zato se trudimo da stalno unapređujemo sisteme koji im pružaju sigurnost, ali i da ih informišemo o tome kakve rezultate ostvarujemo na tom planu. Deo tih napora je i izložba koju smo napravili virtuelno, zbog okolnosti u kojima se nalazimo, a gde je u prvom planu biometrijsko plaćanje, sa kojim se ljudi u Srbiji sve više upoznaju“, naveli su iz tog preduzeća.
Visa je pokrenula „Sačuvaj i zaštiti – prioriteti digitalnih plaćanja“ kampanju za edukaciju potrošača, čiji je cilj promocija bezbednih načina digitalnog plaćanja. Kampanja se bavi izazovima sa kojima se suočavaju potrošači i pruža savete koji im pomažu da se zaštite od zloupotreba povezanih sa plaćanjem.
„Nedavno istraživanje sprovedeno u regionu pokazalo je da više od polovine ispitanih građana veruje da je prednost biometrije upravo sigurnost, odnosno da su očitavanje otiska prsta i prepoznavanje lica među najbezbednijim metodama plaćanja„, izjavio je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.
Kako je navedeno, neke od ključnih preporuka kompanije Visa za potrošače uključuju kupovinu na poznatim web lokacijama e-trgovine, izbegavanje upotrebe javne WiFi konekcije tokom online plaćanja, traženje „s“ iza „http“ u adresama sajtova.
Dalje, da bi se potvrdilo da nude zaštitu, aktiviranje servisa „Verified by Visa“ u banci, kako bi se osiguralo plaćanje putem Interneta, odjava kada se god napušta web sajt, posebno ako se koristi javni računar, da se nikada ne dele podaci o ličnim nalozima na društvenim mrežama, putem e-pošte, telefona i tome slično.