U CRNOJ GORI PONOVO AKTUELNA IDEJA ORIGINALNOG NAČINA GRADNJE SAOBRAĆAJNICA

Gradi se podmorski tunel ispod Boke

BiznisInfrastrukturaRegionTurizamVesti

5.5.2021 18:43 Autor: Redakcija Biznis.rs

Gradi se podmorski tunel ispod Boke Gradi se podmorski tunel ispod Boke
U Crnoj Gori je ponovo aktuelizovana ideja o gradnji podmorskog tunela ispod Bokokotorskog zaliva, odnosno od Zelenike do Luštice. Za ovaj poduhvat potrebno je... Gradi se podmorski tunel ispod Boke

U Crnoj Gori je ponovo aktuelizovana ideja o gradnji podmorskog tunela ispod Bokokotorskog zaliva, odnosno od Zelenike do Luštice. Za ovaj poduhvat potrebno je oko 60 miliona evra, prenosi crnogorska agencija Mina.

“Podmorski tunel, o kojem se govori godinama, doprineo bi ubrzanju investicija i valorizaciji potencijala poluostrva Luštica”, rekao je Nikola Radman, kandidat za većnika koalicije Crno na bijelo – Može Bokeški. Prema njegovim rečima, deo od potrebnih 60 miliona evra osiguralo bi se iz fondova Evropske unije. Radman smatra da bi projekt podmorskog tunela sam sebe isplatio u razdoblju od 12 do 15 godina od puštanja u promet.

“Podmorski tunel je od velikog značaja, ne samo za Boku Kotorsku, već i za celu Crnu Goru, jer direktno utiče na poboljšanje turističke ponude, a predstavljao bi i svojevrsnu turističku atrakciju. Slični tuneli dosad su izgrađeni na Farskim Ostrvima i u Norveškoj”, objasnio je Radman.

On je dodao da bi prihod od putarine kroz tunel išao direktno u opštinske i državnu kasu, za razliku od trajekta Kamenari – Lepetani, od koga opštine Herceg Novi i Tivat nemaju nikakve financijske koristi. “Cena putarine za stanovnike hercegnovske i tivatske opštine bile bi 30 odsto niže, a za lokalno stanovništvo uvele bi se mesečne i godišnje pretplatne karte. Krajnje je vreme da povežemo dva dela naše opštine”, poručio je Radman. On je naveo da bi podmorski tunel bio dugačak oko 1,7 kilometara, a pristupne saobraćajnice sa kružnim tokovima oko dva kilometra. Tunel će se sastojati od dve saobraćajne trake, a njegov sastavni deo biće pešačka i biciklistička staza. Planiran je i prolaz za spašavanje u slučaju nesreća. Radman je poručio da će se projekt realizovati uz strogo poštovanje ekoloških propisa.

“Za razliku od projekta izgradnje mosta, gradnja podmorskog tunela ne bi ugrozila status Boke Kotorske na popisu svetske prirodne i kulturne baštine. Tunel ne bi ugrozio plovne puteve kroz zaliv, jer je prosečna dubina za plovni put u središnjem delu tunela od 20 do 22 metra. Podmorski tunel bio bi sastavni deo planirane obilaznice oko Herceg Novog”, izjavio je Radman.

On smatra da bi se realizacijom tih kapitalnih projekata značajno rasteretila postojeća saobraćajna infrastruktura u Herceg Novom i smanjile gužve, posebno leti.

“Usmeravanjem saobraćaja kroz podmorski tunel i preko Luštice značajno bi se smanjile gužve u Tivtu i Herceg Novom. Izgradnja tunela doprinela bi i da se ubrzaju investicije i valoriziraju potencijali Luštice, jer bi to poluostrvo dobilo direktnu saobraćajnu vezu sa hercegnovskim delom zaliva”, istaknuo je Radman.

Tagovi
BIZNIS

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.