Pad potražnje za pivom

Heineken izvestio o padu prodaje u 2025.

SvetVesti

22.10.2025 13:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Heineken izvestio o padu prodaje u 2025. Heineken izvestio o padu prodaje u 2025.
Holandski proizvođač piva Heineken upozorio je u sredu da će mu prodaja piva u 2025. godini pasti, jer se makroekonomske teškoće pogoršavaju, čime je... Heineken izvestio o padu prodaje u 2025.

Holandski proizvođač piva Heineken upozorio je u sredu da će mu prodaja piva u 2025. godini pasti, jer se makroekonomske teškoće pogoršavaju, čime je ponovo spustio prognozu prodajnog obima u odnosu na prethodni kvartal, zbog čega su ga investitori već ranije kaznili.

Drugi najveći proizvođač piva na svetu, zajedno sa konkurentima, već godinama pokušava da povrati rast prodajnih količina, koji je slab. Iako su pivare uglavnom uspevale da nadoknade pad obima povećanjem cena, investitori sada sve više obraćaju pažnju na ukupnu količinu prodatog piva, a ne samo na prihod, prenosi Reuters.

Akcije Heinekena pale su više od osam odsto u julu, kada je kompanija upozorila da će godišnji obim prodaje ostati „uglavnom stabilan“, umesto da raste. Sada je kompanija saopštila da očekuje da će se prodajni obim „blago smanjiti“ tokom 2025. godine.

Heineken je dodao da će i organski operativni profit verovatno biti na donjoj granici ranije procenjenog raspona od četiri do osam odsto rasta. Izvršni direktor Dolf van den Brink rekao je da je makroekonomska nestabilnost postala izraženija u trećem kvartalu.

Analitičari su već očekivali da će godišnji profit porasti oko 3,9 procenata, dok će se obim prodaje smanjiti za 1,8 odsto, prema konsenzusu koji je sama kompanija objavila. Zbog toga bi tržište moglo pozitivno da reaguje na nove izveštaje, ocenjuju analitičari banke Barclays. Nakon objave, akcije Heinekena porasle su oko jedan odsto u ranim satima trgovanja.

Pivare širom sveta suočavaju se sa dugoročnim padom prodaje na pojedinim tržištima, zbog rastuće zabrinutosti za zdravlje i popularnosti alternative pivu, pa i zbog pojave lekova za mršavljenje koji smanjuju potrošnju alkohola. Heineken je, međutim, naveo da su glavni problemi u ovom kvartalu kratkoročne prirode, pre svega slaba potražnja u Latinskoj Americi i Evropi.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.