HIGIJENA I BEZBEDNOST U HOTELIMA ZA BOLJU KONKURENTNOST Počinje sertifikacija ugostiteljskih objekata pečatom „čisto i sigurno“
BiznisSrbijaTurizamU fokusuVesti
12.6.2020 13:30 Autor: Redakcija Biznis.rs
Popunjenost kapaciteta u hotelima u Srbiji tokom leta biće oko 30 odsto, procenjuju u Poslovnom udruženju hotelsko-ugostiteljske privrede HORES i poručuju da hotelska industrija u uslovima epidemije korona virusa čini sve da podigne higijenu na najviši nivo kako bi privukla što više gostiju i omogućila im bezbedan boravak na destinaciji.
Upravo zato HORES je zajedno sa Turističkom organizacijom Srbije kreirao pečat „čisto i sigurno“ (Claen&Safe) i uskoro kreće sa sertifikacijom hotela i restorana, a pečat će moći da koriste na društvenim mrežama, sajtovima, na vratima, ulazu hotela i restorana.
Predstavljaće potvrdu da su hoteli ispunili određene standarde i da mogu garantovani gostima bezbedan boravak u hotelu, a u HORES objašnjavaju da je reč o procedurama i smernicama po ugledu na one koje se primenjuju u zemljama EU, a koje se već primenjuju i u Srbiji.
„Ideja je da podignemo nivo ne samo hotela nego celokupne naše turističke ponude. Ovde se radi o akciji koja se sprovodi i u hotelima, i u odmaralištima, privatnom smeštaju i u restoranima“, rekao je za Tanjug direktor HORES Georgi Genov.
Naveo je da svaki turista pre putovanja razmišlja da li je u hotelu čisto, da li se poštuju sve zdravstvene mere i da li će se on osećati sigurno kao kod kuće.
„Hotel je drugi dom. Naš pečat “čisto i sigurno“ će upravo informisati potencijalne goste da se u tom hotelu primenjuju sve zdravstvene mere, svi mogući standardi, celokupna zakonska regulativa i oni mogu da se osećaju veoma sigurno i bezbedno prilikom boravka u hotelu“, kaže Genov.
Prema podacima HORES, u Srbiji je trenutno 112 hotela otvoreno i primaju goste, a još oko 10 hotela je otvoreno, ali nemaju turista.
„To je izuzetno mala popunjenost, ne radujemo se tome i ne znamo na koji način ćemo prebroditi ovu krizu, s ozbirom na, za sada, zanemarljiv procenat rezerevacija u toku letnje sezone“, rekao je Genov.
Objašnjava da će smernice i protokoli koje hoteli treba da primene uključivati zadatke menadžmenta hotela, odeljenja koje će se baviti zdravstvenom bezbednošću i recepcijskog poslovanja.
Protokoli će, objašnjava, definisati celokupnu proceduru, od dolaska gosta pa do njegovog ispraćaja iz hotela.
Odnosiće se, navodi, na zdravstvene mere, fizičku distancu, dezinfekciju, ali i na slučajeve kada gost eventualno dobije simptome korona virusa, kako o tome obavestiti zdravstvene službe i izdvojiti ga od ostalih gostiju, kao i na hranu i način posluživanja gostiju i dostupnost beskontaktnog menija i dobijanja informacija o uslugama u hotelu i restoranu putem mobilnog telefona
Genov kaže da hotel uvek mora da ima zaštitinu opremu kako za osoblje tako i za goste, da će se sobe dezinfikovati posle boravka svakog gosta, da treba voditi računa o fizičkoj distanci, a da će za osoblje biti organizovana obuka sa zdravstvennim radnicima.
Naveo je da je veliki broj hotela zainteresovan za dobijanje pečata „zdravo i sigurno“, koji može da bude i oduzet u slučaju da se ne poštuju protokoli, a da će kontrole biti stalne.
Genov je rekao da će i sami gosti biti kontrolori koji će moći odmah da intervenišu u slučaju potrebe, ako hotel ne poštuje procedure.
Kaže da hotelski lanci te standarde već primenjuju u najvećoj meri i da će oni verovatno među prvima dobiti sertifikat, a da će se sertifikati izdavati na šest meseci, uz mogućnost njegovog oduzimanja u slučaju da se ne poštuju procedure.
„Skoro svi hoteli su zainteresovani za dobijanje pečata. Jedini način da u konkurenciji pobedimo jeste da imamo čiste hotele i da imamo zaista kvalitetnu uslugu koju možemo da pružimo“, naglašava Genov.