Holivudski blokbasteri najveći profit ostvarili u oktobru
KulturaLifestyleSvetVestiZanimljivosti
14.11.2021 12:18 Autor: Redakcija Biznis.rs
Ovih dana u Holivudu postoji mnogo razloga za optimizam. Prošlog meseca blagajne bioskopa u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) prihodovale su 637 miliona dolara, što je rekord u postpandemijskoj eri i ekvivalent petini prihoda od prodaje karata ostvarenom u 2021. godini. Ovo je prvi put da je oktobar bio najprofitabilniji mesec za filmsku industriju, što je odraz želje ljubitelja kinematografije da opet počnu da posećuju bioskope.
Potražnja je podstaknuta objavama brojnih nastavaka filmova koje su gledaoci nestrpljivo čekali, kao što je “Venom 2” i poslednji u nizu filmova o Džejmsu Bondu (James Bond) “Nije vreme za umiranje” (“No Time to Die”), koji su zajedno doneli više od pola prihoda u oktobru, piše Financial Times.
Od pet najprofitabilnijih filmskih naslova prošlog meseca tri su objavljena na streaming platformama gotovo istovremeno sa bisokopskom premijerom – “Dina” (“Dune”), “Noć veštica ubija”(“Halloween Kills”) i “Porodica Adams 2” (“The Adams Family 2”). Neki u industriji smatraju da je ova strategija problematična.
Prema analizi Financial Times-a zasnovanoj na podacima medijske kuće Comscore, neki filmovi su zbog simultanih premijera na streaming platformama imali lošiji prijem od onih emitovanih isključivo u bioskopu. U drugoj nedelji emitovanja tih filmova, njihova dobit je pala u proseku 57 odsto. Filmovi koji su objavljivani isključivo u bioskopima beleže pad od 54 odsto.
Iako razlika deluje neznatno, kada se sabere, u pitanju su milioni dolara. Nakon druge nedelje prikazivanja, prihodi na filmove koji se prikazuju ekskluzivno u bioskopima počeli su polako da rastu.
Prema rečima analitičara iz kompanije Comscore Pola Dergarbidijana (Paul Dergarabedian), strategija simultanog prikazivanja u bioskopu i na platformi mogla bi dugoročno da naškodi i prodaji karata na blagajnama bioskopa, jer postoji mogućnost da bi njih posećivali samo vatreni ljubitelji određenog filma, dok bi ga ostali radije gledali od kuće.
U drugoj nedelji prikazivanja, kupovina karata za film Crna Udovica (“Black Widow”) pala je 65 odsto, dok je film “Glavni heroj” (“Free Guy”), koji je emitovan isključivo u bioskopima 45 dana, imao pad samo 36 odsto, što ga čini jednim od najprofitabilnijih filmova koji su izašli ovog leta.
Dergarbidijan napominje da film koji drugog vikenda prikazivanja ima pad profita veći od 65 odsto sigurno neće ostvariti očekivanu dobit.