HRVATSKA ODUSTAJE OD TURISTIČKE SEZONE Sledi rat cenama za 2021. godinu

RegionTurizamVesti

6.4.2020 08:25 Autor: Redakcija Biznis.rs

HRVATSKA ODUSTAJE OD TURISTIČKE SEZONE Sledi rat cenama za 2021. godinu HRVATSKA ODUSTAJE OD TURISTIČKE SEZONE Sledi rat cenama za 2021. godinu
Turističkog prometa u Hrvatskoj gotovo da nema, u martu je pao za 75 odsto, veliki deo kompanija zadržao je samo stalno zaposlene kojima je... HRVATSKA ODUSTAJE OD TURISTIČKE SEZONE Sledi rat cenama za 2021. godinu

Turističkog prometa u Hrvatskoj gotovo da nema, u martu je pao za 75 odsto, veliki deo kompanija zadržao je samo stalno zaposlene kojima je plata već snižena, a otkazuju se i sve investicije planirane za ovu sezonu od koje se gotovo odustalo, podaci su Hrvatske turističke zajednice.

Na snazi je krizni menadžment, što podrazumeva intenzivan dijalog između deoničara, uprave, socijalnih partnera, dobavljača i banaka, a pažnja je usmerena na sezonu 2021. godine, za sve koji “prežive” aktuelnu kriuzu izazvanu epidemijom korona virusa, prenosi portal Poslovni.hr. U hotelskim kućama pregovara se o platama, ugovorima, obavezama, a u period “mrtve sezone” cilj je ostati što bliže nuli.

Na tržištu je mnoštvo analiza posledica koje će pandemija korona virusa imati na globalni turistički sektor i hotelijerstvo, propali prihodi i radna mesta broje se u milionima i osmišljavaju strategije oporavka. Za turizam je ključno da se sve mere pomoći sprovode narednih godinu dana kako bi se sačuvala radna mesta i poslovanje sektora koji po prirodi ima veoma visoke troškove, posebno u hotelijerstvu.

Sezona 2021. će biti veoma izazovna, tvrde predstavnici hrvatskog hotelskog sektora. Direktor Hrvatskog turističkog udruženja Veljko Ostojić smatra da je sada prerano reći da je ova sezona propala, ali je, kako pojašnjava, već izvesno da će biti daleko od očekivanja i od rezultata ostvarenih proteklih godina. Teško mu je, dodaje Ostojić, prognozirati koliko hotela može da preživi pauzu od jedne godine bez drastičnih rezova, a koje za ključno drži jačanje domaće potrošnje u turizmu za šta treba stvoriti jake alate.

“U idućoj godini možemo očekivati manji budžet za putovanja, pa će se tražiti cenovno prihvatljiviji oblici smeštaja. Pouzdano je da će ove i naredne godine biti izražena jaka tržišna borba cenama za svakog gosta. Treba očekivati takođe da će mnoge zemlje kreirati instrumente kojima će podsticati svoje stanovnike za putovanja u sopstvenoj zemlji, kako bi na taj način doprineli oporavku svoje privrede, što će biti još jedan veliki izazov za Hrvatsku”, kaže Ostojić.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.