HRVATSKA VODEĆA DESTINACIJA NA MEDITERANU Najviše stranih turista u junu posetilo hrvatsko primorje
13.8.2020 10:19 Autor: Redakcija Biznis.rs
Hrvatska je po ostvarenom turističkom prometu u glavnim letnjim mesecima sigurno među vodećim destinacijama Mediterana, pokazuju rezultati koje je objavila Hrvatska turistička zajednica.
HTZ je uz pomoć svojih predstavništava dobila turističku statistiku za četiri zemlje kako bi uporedila otprilike turističke rezultate na Mediteranu. Dostupni podaci odnose se na jun, i to za Austriju, Španiju, Kipar i Tursku, piše Jutarnji list.
Prema toj statistici, koja se odnosi na dolaske stranih gostiju, Hrvatska među njima zauzima prvo mesto po broju pristiglih stranaca, što i ne čudi s obzirom na to da je hrvatska među prvima otvorila svoje granice za strane turiste.
U junu je Hrvatska zabeležila 25,3 odsto prošlogodišnjih rezultata za isti mesec, u zemlju je ukupno ušlo 722 hiljade stranaca, među kojima najviše Nemaca, Slovenaca i Austrijanaca. Većina njih uglavnom je birala noćenja u privatnom smeštaju ili hotelima, a najveći deo stranaca za svoje je destinacije birao Istru ili Kvarner.
Solidan rezultat, četvrtinu prošlogodišnjeg prometa u junu je uspela da ostvari i Austrija. Prema podacima kojoma raspolaže HTZ od austrijskog zavoda za statistiku, Austrijanci su u junu po pitanju dolazaka stranaca ostvarili 23,5 posto prošlogodišnjeg rezultata, dok im je udeo noćenja bio više od 26 odsto.
Turska je u junu kada su u pitanju dolasci stranaca uspela da ostvari samo četiri odsto prošlogodišnjeg prometa, ali to ne treba da čudi budući da je zemlja dosta dugo bila zatvorena za turističke posete stranaca. Tačnije, ukidanje ograničenja na granicama u ovoj se zemlji dogodilo tek posle 11. juna, kada je počeo da se uspostavlja aviosaobraćaj prema Turskoj.
Loš rezultat u junu od samo 2,32 odsto stranih dolazaka ostvarila je Španija, i to očekivano, s obzirom na to da je zemlja bila jedna od najpogođenijih pandemijom u Europi i dugo je čekala da se situacija smiri da se odobri otvaranje granica, što se dogodilo tek 21. juna.
Prema zasad dostupnim podacima, najlošije rezultate u junu ostvario je Kipar, koji je posetilo samo devet hiljada stranaca.
“HTZ je još krajem maja započeo s intenzivnim marketinškim i informativnim kampanjama, i to prvo na teritorijalno bližim tržištima – Nemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Mađarske i drugih – zbog procene da je reč o tržištima koja usled dobre saobraćajne povezanosti mogu najbolje da reaguju na naše poruke.
Rezultati pokazuju da je Hrvatska po ostvarenom turističkom prometu u ovim glavnim mesecima sigurno među vodećim destinacijama Mediterana, a to potvrđuje i podatak o 70 odsto realizovanog prometa u avgustu u odnosu na isti period 2019.”, rekao je direktor glavne kancelarije HTZ Kristjan Staničić.