HRVATSKI TURIZAM „PRODISAO“ Sve spremno za prve goste
11.5.2020 16:06 Autor: Marija Jovanović
Hrvatska se trenutno nalazi u trećoj fazi popuštanja mera, što podrazumeva uspostavljanje putničkog i železničkog saobraćaja, rad ugostiteljskih objekata, kao i delimično otvaranje granica, prodavnica i tržnih centara.
Ministar turizma Gari Kapeli (GariCappelli), rekao je da je okolnim zemljama poslata poruka da je Hrvatska počela da fukncioniše na turistički način, bez obzira na sve mere koje su na snazi.
“Vrlo je jasna stvar – može se doći u hotel, kamp, privatni smještaj, u restoranima se može jesti i unutra i napolju. Može se uzeti brod u najam i otići na nekakvo jedrenje, marine su otvorene. Hrvatska od danas diše turistički”, rekao je Kapeli, gostujući na HRT.
Prema njegovim rečima, ova nedelja je eksperimentalna, a kako će sve funkcionisati zavisi od ljudi i njihovog ponašanja.
Iz udruženja hotelijera HGK predviđaju da će veće hotelske firme otvoriti otprilike jedan do dva, od mogućih deset hotela, dok ostali čekaju potpuno oslobođenje poslovanja.
Agencije i hoteli su pre epidemije korona virusa uzimali rezervacije i novac koji dolazi s njima. Taj novac su delom potrošili za pripremu sezone i sada bi ga trebalo vratiti. Reč je o oko 200 do 220 miliona evra, a kako kaže ministar taj novac mora da bude vraćen i država neće garantovati za povraćaj novca od vaučera.
U Hrvatskoj se putem izmena Zakona o pružanju usluga u turizmu turističkim agencijama omogućilo izdavanje vrednosnih vaučera umesto povrata putnicima za paket aranžmane, u trajanju 180 dana.
“Mi smo odmah praktično reagovali, nakon 15 dana. Zaštitili smo s jedne strane potrošače, ali i agencije, da se u 180 dana mogu dogovoriti. Sada razgovaramo o vaučeru i za hotelijere, rekao je ministar.
Kada je reč o sezoni i gubicima hrvatskog turizma u 2020. godini, ministar je rekao da je maj potpuno izgubljen, a većim delom i jun, ali i da su najbitniji meseci jul, avgust i septembar kada se ostvaruje 63 odsto ukupnog prometa.
„Prihode računamo između 25 i 30 posto. Prošle godine smo, sa domaćim tržištem, ostvarili negde oko 20 milijardi evra. Uradili smo sve ankete, to jest procene. Radili smo procenu 60 do 90 odsto gubitaka. Mislim da bismo mogli odraditi negde između 25 i 30 odsto. Prva tri meseca nije sve izgubljeno, ali jedan veći deo je izgubljen”, rekao je Cappelli.