PILOTI ISPALI IZ FORME Korona uticala na bezbednost letenja, insekti se ugnezdili u avione

LifestyleSvetVestiZanimljivosti

15.12.2020 14:48 Autor: Vladimir Jokanović

PILOTI ISPALI IZ FORME Korona uticala na bezbednost letenja, insekti se ugnezdili u avione PILOTI ISPALI IZ FORME Korona uticala na bezbednost letenja, insekti se ugnezdili u avione
Ponovno letenje avionima koji nisu korišćeni tokom pandemije može biti opasno, upozorili su stručnjaci, osiguranja i regulatorne agencije. Oni su savetovali avio-kompanije da budu... PILOTI ISPALI IZ FORME Korona uticala na bezbednost letenja, insekti se ugnezdili u avione

Ponovno letenje avionima koji nisu korišćeni tokom pandemije može biti opasno, upozorili su stručnjaci, osiguranja i regulatorne agencije. Oni su savetovali avio-kompanije da budu na oprezu kada ponovo budu aktivirali avione koji su mesecima stajali u hangarima i na aerodromima, navodeći da potencijalnu opasnost predstavljaju greške u održavanju letelica, duga pauza pilota i gnezda insekata koja mogu da blokiranju važne senzore.  

Pandemija je prouzrokovala ogromno smanjenje broja letova i mnogi avioni dugo nisu upotrebljavani. Kao rezultat toga, zabeležen je porast broja prijavljenih problema na avionima koji su vraćeni u službu, prenosi BBC.  Agencije za bezbednost letenja izdaće set pravila za održavanje svakog aviona, ali to je ogroman broj sa kakvim se industrija ranije nije srela.

Foto: Pixabay.com

Osiguravajuća društva takođe su izrazila zabrinutost, pre svega zbog povratka na posao pilota koji nisu leteli mesecima. Broj „neuravnoteženih“ ili loše navođenih sletanja naglo je porastao ove godine prema podacima Međunarodnog udruženja vazdušnog transporta (IATA). Pilotiranje nije isto što i vožnja bicikla, pa da ne može da se zaboravi, upozoravaju stručnjaci.

Prema podacima kompanije Airbus najveći broj incidenata bez ljudskih žrtava događa se tokom sletanja, a Evropska agencija za vazduhoplovnu bezbednost (EASA) navodi da postoji „alarmantan trend“ u broju izveštaja o nepouzdanim očitavanjima brzine i nadmorske visine tokom prvog leta aviona posle pauze. Više poletanja je obustavljeno zbog toga ili su se avioni odmah prizemljeni, prenosi Aljazeera.

Foto: Pixabay.com

U većini slučajeva problem su bila gnezda insekata unutar cevi i senzora aviona, koji dostavljaju ključne podatke centralnom računaru letelice. Pominje se slučaj aviona kompanije Wizz Air čiji brzinomer je ostao na nuli, iako je avion bio blizu postizanja brzine za poletanje. Avion je pre toga proveo 12 nedelja na pauzi, a u pitot cevima su pronađene larve insekata.

Avio-kompanije razvile su programe obuke za pilote koji se ponovo uključuju u službu. Obuka, zavisno od dužine odsustva obuhvata teoriju, letenje na simulatoru i nadgledani let avionom. Stručnjaci upozoravaju da je avio-industrija, koja je jedan od najvećih gubitnika pandemije, sada na novom početku i da treba da smanji rizike i očekuje neočekivano.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.