NOVA KRIZA POTRESA BRODSKU INDUSTRIJU

Indijski talas korona virusa ugrožava svetske lance snabdevanja

BiznisSvetVesti

11.5.2021 16:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 3

Indijski talas korona virusa ugrožava svetske lance snabdevanja Indijski talas korona virusa ugrožava svetske lance snabdevanja
Indijski talas zaraze Covid-19 „potopio“ je međunarodnu brodsku industriju, čiji su pomorci pogođeni pandemijom, a luke su zatvorene za brodove koji dolaze iz Indije.... Indijski talas korona virusa ugrožava svetske lance snabdevanja

Indijski talas zaraze Covid-19 „potopio“ je međunarodnu brodsku industriju, čiji su pomorci pogođeni pandemijom, a luke su zatvorene za brodove koji dolaze iz Indije. Luke Singapur i Fudžajra zabranile su brodovima da menjaju članove posade koji su nedavno doputovali iz Indije, navedeno je u obaveštenjima pomorskih vlasti.

U Žoušanu u Kini zabranjen je ulazak brodova ili posada koje su bile u Indiji ili Bangladešu u poslednja tri meseca, saopštio je Vilhelmsen Ship Management. Direktori brodskih kompanija napominju da su posade koje dolaze iz Indije bile pozitivne na testiranju na Covid-19 uprkos karantinu i negativnim testovima pre ukrcavanja, prenosi Financial Times.

„Ranije smo imali brodove sa jednom ili dve zaražene osobe. Danas imamo scenario u kojem se veoma brzo inficiraju svi na brodovima“, izjavio je izvršni direktor singapurske kompanije Sinergi Marine Group Raješ Unmi (Rajesh Unmi). Lučka uprava Južne Afrike ističe da je brod koji je ove nedelje stigao u Durban iz Indije u karantinu nakon što je 14 filipinskih posada imalo pozitivan test na Covid-19. Kako navode, glavni inženjer broda umro je od srčanog udara.

Uz Filipine i Kinu, Indija predstavlja jedan od najvećih svetskih resursa pomorskih posada. Prema procenama Međunarodne brodske komore oko 240.000 od oko 1,6 miliona pomoraca širom sveta dolazi iz ove zemlje. Singapur je proširio zabranu koja se odnosi na posade iz pomenutih zemalja, uključujući Pakistan i Bangladeš.

Martovska blokada Sueckog kanala „neće biti ništa u poređenju sa prekidom [lanca snabdevanja] koji nastupa zbog nemogućnosti promene posada“, izjavio je predsednik kompanije Inter Manager Mark Oneil (Mark O’Neil). „Ako se ograničenja putovanja nastave, ponovo ćemo biti u situaciji sličnoj globalnoj krizi promene posada do koje je došlo 2020. godine“, izjavio je šef pomorskih ljudskih resursa u kompaniji Maersk, Niels Brus (Niels Bruus), najvećoj svetskoj kompaniji za prevoz kontejnera.

„Situacija se pogoršala kada je u pitanju promena posada. I to nije za potcenjivanje“, izjavio je izvršni direktor kompanije Vilhelmsen Karl Šou (Carl Schou), čijih su 15 odsto od 10.000 radnika iz Indije.

Kompanija u norveškom vlasništvu zaustavila je promene posade u Indiji od 24. aprila pa do kraja maja. Šou je dodao da rezultati testova Covid-19 za indijske mornare nisu stigli na vreme za predviđeni polazak, jer je „čitav zdravstveni sistem u osnovi propao u Indiji“. Nemačka grupa za upravljanje posadom Bernhard Schulte Shipmanagement, saopštila je da priprema mornare iz drugih država kako bi zamenili Indijce koji se iskrcavaju ili treba da se ukrcaju na brodove.

  • ZORICA.S

    11.5.2021 #1 Author

    Koliko jos novih talasa,koliko jos novih uzasa!!!!

    Odgovori

  • Dragana G

    11.5.2021 #2 Author

    Indija je u jako lošoj situaciji bez izgleda da će uskoro biti bolje, tako da ovo i ne čudi vezano za transport

    Odgovori

  • MARKO7

    27.9.2022 #3 Author

    To je kod njih puno…

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...