ITALIJANI GODIŠNJE POTROŠE OKO DVE MILIJARDE EVRA NA SLADOLED Zanatski pravljen Gelato jedan od vodećih proizvoda tokom pandemije
18.8.2020 08:38 Autor: Redakcija Biznis.rs
Dok se mnogi trgovci, ugostitelji i kompanije u Italiji suočavaju sa ekonomskim poteškoćama zbog pandemije, Italijani ne odustaju od sladoleda, popularnog „Gelato“, što potvrđuje značaj te ledene poslastice za italijansku ekonomiju.
Svaka porodica u Italiji godišnje potroši prosečno oko 70 evra na zanatski sladoled i reč je o ukupnom godišnjem trošku od skoro dve milijarde evra, podaci su italijanskog Instituta za statistiku (ISTAT).
Jedan od novih ukusa tog sladoleda je od bele čokolade sa kremom od lešnika, pistaća i dodatkom trešanja, a nazvan je „lek za kovid“. Kako navode iz đelaterije na periferiji Milana, ideja je bila da se ljudi oslobode od stresa zbog strogih mera tokom pandemije.
Istakli su da vrlo dobro znaju da Gelato ne može da izleči ljude od korona virusa, ali da su želeli da izmame osmeh kupaca te poslastice.
Prema nedavno objavljenim podacima, porodice u italijanskom regionu Marke godišnje konzumiraju 12 kilograma sladoleda , a omiljeni ukusi su tradicionalni kao što su straćatela, čokolada, limun, jagoda i od pistaća.
U Pulji 50 odsto ljudi radije kupuje ručno pravljeni Gelato nego industrijski sladoled, a u tom regionu na jugu Italije radi oko 3.000 zanatskih đelaterija sa oko 5.500 zaposlenih.
Oko 62.000 ljudi u Italiji bavi se aktivnostima koje se odnose na proizvodnju i prodaju ručno pravljenog đelata.