IZGRADNJA BEOGRADSKOG METROA POČINJE U DECEMBRU 2021. Vrednost projekta četiri milijarde evra

BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti

5.10.2020 13:20 Autor: Redakcija Biznis.rs

IZGRADNJA BEOGRADSKOG METROA POČINJE U DECEMBRU 2021. Vrednost projekta četiri milijarde evra IZGRADNJA BEOGRADSKOG METROA POČINJE U DECEMBRU 2021. Vrednost projekta četiri milijarde evra
Izgradnja beogradskog metroa počeće u decembru 2021. godine, a finansijska konstrukcija je zatvorena, izjavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić gostujući na TV Hepi.... IZGRADNJA BEOGRADSKOG METROA POČINJE U DECEMBRU 2021. Vrednost projekta četiri milijarde evra

Izgradnja beogradskog metroa počeće u decembru 2021. godine, a finansijska konstrukcija je zatvorena, izjavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić gostujući na TV Hepi.

Projekat beogradskog metroa, kako je dodao, vredan je četiri milijarde evra, prva linija 1,8 milijardi evra, a druga 2,2 milijarde evra.

„Prošle sedmice, ministar finansija Siniša Mali i ja smo imali sastanak sa ambasadorima Francuske i Kine, a sa njima su bili i predstavnici kompanija „Alstom” i „Pauer čajna”. Tu je napravljen dogovor koji će verifikovati Vlada Kine i Vlada Francuske, kao i Vlada Srbije“, objasnio je Vesić.

Prema njegovim rečima, u decembru sledeće godine počeće izgradnja depoa na Makiškom polju, što predstavlja početak izgradnje metroa i tada će biti tačno 50 godina otkako je obećan metro u Beogradu.

Foto: Tanjug/AP

„Da bismo počeli da gradimo metro, neophodno je da usvojimo plan generalne regulacije šinskih sistema, koji će tokom ove jeseni biti usvojen. Taj plan objašnjava kako ćemo razvijati sve šinske sisteme na teritoriji Beograda, i metro, i Bg voz, i tramvaje“rekao je Vesić i dodao:

„Francuska kompnaija „Ežis” trenutno radi na projektovanju prve dve linije metroa, što znači da ćemo imati studiju izvodljivosti sa projektom za građevinsku dozvolu, a rade se i idejna rešenja za treću liniju metroa.

Kako je naveo, prva linija počinje od Makiša i ide preko Železnika, Banovog brda, spušta se kod Šećerane, ide uz Radničku ulicu, zatim Savsku i dolazi na Savski trg, gde se ukršta sa drugom linijom, zatim ide ka Trgu republike, Luki Beograd, Adi Huji, Karaburmi i Mirijevu. Druga linija počinje od Železničke stanice Zemun i takođe se završava u Mirijevu.

Posledenje tri i po godine imamo oko 4.000 automobila više mesečno, naveo je Vesić i dodao da je zbog toga metro važan.

„Već smo dovoljno veliki grad da bez metroa ne možemo da funkcionišemo. Kada budemo imali nove tramvaje, zatim tramvaje koji će imati prednost i kada budemo reorganizovali naše linije, nećemo imati situaciju da se osam odsto ljudi vozi tramvajem. Naši tramvaji su potpuno neiskorišćeni. Ovaj grad će za pet do šest godina imati rešen saobraćaj“, kazao je Vesić.

Vesić je naveo i to da je sa glavnim urbanistom Markom Stojčićem postignut dogovr da se za svaku stanicu metroa, a biće ih 43 na prve dve linije, raspiše arhitektonski konkurs i da domaće arhitekte budu zadužene da osmisle tu stanicu.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.