Izgradnja kontejnerskog železničkog terminala u Makišu u završnoj fazi
BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti
3.8.2021 15:55 Autor: Miljan Paunović
Izgradnja novog kontejnerskog terminala u železničkoj stanici Beograd Ranžirna u Makišu u završnoj je fazi. Do sredine jula završeno je 86 odsto posla, te se građevinski radovi na novom objektu intermodalnog transporta u Makišu privode kraju, saopštilo je preduzeće Infrastruktura železnice Srbije.
Izgradnja novog kontejnerskog terminala u Makišu počela je krajem 2019. godine, a izvođači radova su Infrastruktura železnice Srbije i Srbija put.
„Preostalo je da se urade još dva koloseka i betonska kućica putnog prelaza, što su obaveze Infrastrukture železnice Srbije, a izrada ograde oko terminala je u toku“, navode u Infrastrukturi.
Izvođači, osim toga, treba da saniraju kablovsku infrastrukturu za telekomunikacije, signalizaciju i zajedničku računarsku mrežu, a predstoji isporuka uređaja za vagu, koji će biti kompjuterski umrežen, piše Pluton Logistics.
Kompletno je završena pristupna saobraćajnica, urađena je horizontalna i vertikalna signalizacija, zatim parking, a završena je i velika manipulativna ploča duga 552 metra, koja je trenutno u fazi ispitivanja. U novoizgrađenom objektu biće obezbeđena odgovarajuća optika, kao i solarno napajanje.
„Završeni su i kontejneri za vagu i prijavnicu, urađen je i betoniran plato za kontejnere, kao i servisna saobraćajnica, a urađeni su i zaštićeni reflektori i nadogradnja na njima“, kaže Milivoje Skoković, predstavnik Infrastrukture železnice Srbije.
Dodaje je i da je dosta napora i vremena uloženo da se teren na kome se krajem 2019. godine nalazila šesta grupa ranžirnih koloseka raskrči i pripremi za izvođenje radova.
Novi kontejnerski terminal treba da omogući razvoj kontejnerskog saobraćaja na mreži srpskih pruga, odnosno veći i efikasniji pretovar kontejnera iz kamiona u vozove i obrnuto u železničkoj stanici Beograd Ranžirna. Vrednost posla je oko 5,6 miliona evra, a finansiranje je obezbeđeno iz državnog budžeta.
Kada bude završena izgradnja novog kontejnerskog terminala na prostoru Šeste ranžirne grupe u stanici Beograd Ranžirna, manipulativna površina biće veća od dva hektara, a front utovara iznosiće oko 750 metara, što će omogućiti znatno veći kapacitet kontejnerskog transporta u Makišu nego do sada, piše Pluton Logistics.
Poređenja radi, do sada se sav kontejnerski saobraćaj obavljao na privremenom terminalu manipulativne površine od jednog hektara i frontom utovara od svega 200 metara, dodaje se u saopštenju Infrastrukture.