Izvodi iz matičnih knjiga od septembra dostupni i putem aplikacije Viber
29.8.2022 11:58 Autor: Redakcija Biznis.rs 8
Do kraja septembra, u Somboru i Šapcu, izvodi iz matičnih knjiga, kao i uverenja o državljanstvu, postaće dostupni za poručivanje i putem aplikacije Viber, što će mnogim građanima pomoći da brže prikupe dokumentaciju potrebnu za ostvarivanje prava iz socijalne i zdravstvene zaštite, upis u školu ili fakultet, kao i za druge važne životne događaje.
Novu uslugu pružaće im virtualna asistentkinja MIA, koja od kraja prošle godine, redovno odgovara na upite građana o različitim administrativnim procedurama putem aplikacija i društvenih mreža Viber, Facebook, kao i gradskih portala.
Trenutno, u Šapcu, putem četbota MIA građani mogu doći do odgovora na upite vezane za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja i pravima u vezi sa roditeljskim i dečijim dodatkom. U Somboru građani mogu da saznaju kako da ostvare pravo na dečiji dodatak, kao i da se raspitaju o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga i izdavanju uverenja o izmirenim poreskim obavezama.
“MIA je za osam meseci odgovarala na ukupno 12.280 upita, a u proseku je bilo 12 do 15 konverzacija dnevno. Najveće interesovanje bilo je u Somboru za poreska uverenja, a u Šapcu za ostvarivanje prava na dečiji dodatak. Uvođenjem četbota unapređena je efikasnost lokalne administracije, jer su službenici rasterećeni pružanjima informacija i mogu se posvetiti kompleksnijim zadacima, a sa druge strane građani ne moraju trošiti vreme čekajući svoj red ispred šaltera. Osim što će od septembra, putem četbota moći da dobiju izvode iz matičnih knjiga i uverenje o državljanstvu, građani će imati mogućnost i da prijave komunalne probleme nadležnim službama gradske uprave. Četbotu će putem aplikacije Viber lako moći da proslede fotografije i video zapise, opise problema, kao i svoje kontakt podatke, kako bi ih nadležni dalje obaveštavali o postupku”, kaže Zoran Jakovljev, savetnik u GIZ-u.
MIA je zasnovana na veštačkoj inteligenciji, zbog čega je razgovor s njom nalik razgovoru sa drugom osobom, dok prema podacima četbotovi mogu da odgovore na 80 odsto standardnih pitanja.
Koliko će MIA unaprediti efikasnost lokalnih samouprava pokazuje podatak da su u Šapcu, tokom 2019. godine, kada je projekat počeo, službenici primili više od 18.000 upita, koje sada prima četbot, a za čiju su obradu morali da izdvoje oko 2.400 sati.
U Somboru je, iste godine, čak 60.000 upita stiglo o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga, za šta su službenici izdvojili 1.650 sati svog vremena.
“Cilj je da virtualna asistentkinja preuzme ulogu javnih službenika i građanima ponudi jednako tačne i precizne informacije i usluge, bez čekanja u redovima, 24h dnevno, sedam dana u nedelji. Uz rasterećenje zaposlenih u administraciji i na šalterima gradskih službi, digitalna transformacija javne uprave treba da pojednostavi i skrati procedure, čime doprinosi povećanju zadovoljstva korisnika, koji na ovaj način štede svoje vreme i novac”, dodaje Jakovljev.
Pročitajte još:
Projektom su takođe obuhvaćene i dve lokalne samouprave u Bosni i Hercegovini – Bijeljina i Laktaši. Nove funkcionalnosti, biće dostupne i u ovim opštinama, a trenutno se najviše obrađuju upiti o uslovima za dobijanje studentskih stipendija i procesu prijave za stipendije. U sve četiri lokalne samouprave, MIA pruža i informacije o radnom vremenu i brojevima telefona javne uprave.
TATJANA
29.8.2022 #1 AuthorOvo je super
MIŠKOVIĆ
29.8.2022 #2 AuthorSvaka modernizacija je korisna
kaćica
29.8.2022 #3 AuthorZnaci potpuna kontrola.
MARIJA
29.8.2022 #4 AuthorBravo MIA 😄
GOCA BG
29.8.2022 #5 AuthorSjajno,skratice vreme bez cekanja u redovima…
N.N.
30.8.2022 #6 AuthorLepa vest.
VERA
30.8.2022 #7 AuthorIzraženo je povećanje nazaliteta u ovim gradovima.
Tina
18.9.2022 #8 AuthorUsteda vremena