Španija spremna da još više investira na tržištima Latinske Amerike

Jači akcioni program za razvoj bilateralnih trgovinskih odnosa

SvetVesti

29.5.2021 10:00 Autor: Redakcija Biznis.rs

Jači akcioni program za razvoj bilateralnih trgovinskih odnosa Jači akcioni program za razvoj bilateralnih trgovinskih odnosa
Španija namerava da ima veće prisustvo na tržištima Latinske Amerike i zbog toga je spremna da se još jače pozicionira i uloži 4,5 milijardi... Jači akcioni program za razvoj bilateralnih trgovinskih odnosa

Španija namerava da ima veće prisustvo na tržištima Latinske Amerike i zbog toga je spremna da se još jače pozicionira i uloži 4,5 milijardi evra (približno 5,5 milijardi američkih dolara), istakao je premijer ove zemlje Pedro Sančez (Pedro Sanchez).

Sančez je istakao da je došlo vreme većeg investiranja na tržištima poput Latinske Amerike, Azije ili Sjedinjenih Američkih Država, i da se španski izvozni sektor suočava sa izazovima, koji uključuju plasiranje robe sa većom dodatom vrednošću i tehnološkim sadržajem.

Premijer Španije trebalo bi da poseti Argentinu i Kostariku između 8. i 11. juna, kako bi svedočio o posvećenosti Španije latinoameričkom regionu i razgovarao o „odličnim“ bilateralnim trgovinskim odnosima.

U nedavnoj zvaničnoj poseti Madridskom predsedniku Albertu Fernandezu (Albertu Fernandezu), predsednik španske vlade već je istakao da ovaj plan Latinsku Ameriku, posebno zemlje poput Argentine, svrstava među svoje prioritetne ciljeve u spoljnoj trgovini.

Sančez je istakao da Španija sarađuje sa regionom u skladu sa sporazumom o slobodnoj trgovini, kao i da očekuje da će u drugoj polovini 2023. godine biti zatvoren sporazum između Evropske unije (EU) i Mercosur, iako se nada će se to ostvariti ranije, piše Mercopress.

Predstavljanje ovog komercijalnog akcionog programa u inostranstvu poklopilo se sa razgovorom koji su Pedro Sančez i kineski predsednik Si Điping (Ksi Jinping) imali, a u kojem su se obavezali da će nastaviti sa jačanjem svojih ekonomskih odnosa.

Glavne smernice španskog programa su prilagođavanje potrebama kompanija, uključivanje inovacija, tehnologije, brendiranja i digitalizacije u spoljnu trgovinu Španije, iskorišćavanje poslovnih prilika u zajedničkoj komercijalnoj politici EU i finansijskih institucija i međunarodnih organizacija, kao i promocija prikupljanja i konsolidacije stranih investicija sa visokom dodatom vrednošću. Sve navedeno se radi u cilju povećanja baze španskih izvoznih kompanija.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.