JAPANSKA STRATEGIJA ZELENOG RASTA Potpuni prelazak na električna vozila i vetroparkove u okeanu
25.12.2020 13:39 Autor: Marko Miladinović
Vlasti u Japanu planiraju da u potpunosti uklone automobile koji idu na fosilna goriva sa ulica svojih gradova, a do 2050. da se na nivou čitave zemlje ostvaruje 0,0 odsto emisije štetnih gasova. Pored toga, očekuje se da će do tog trenutka takozvani „zeleni ekonomski rast“ generisati privredi ove zemlje oko dve hiljade milijardi dolara na godišnjem nivou.
„Strategija zelenog rasta“ je akcioni plan vlade premijera Jošihide Suga (Yoshihide Suga), u skladu sa još u oktobru proklamovanim ciljem da takozvane zelene investicije pomognu oporavak nacionalne ekonomije nakon pada zabeleženog zbog pandemije korona virusa, prenosi Nikkei Asia.
Jedna od prvi mera Sugeove vlade biće da se snizi cena električnih vozila, jer su ona i dalje u višem cenovnom opsegu od njihove konkurencije koja ide na benzinske i dizel motore. Biće subvencionisana nabavka električnih automobila, a kao razvojni cilj auto-proizvođača, pre svega dominantne kompanije Toyota, navodi se smanjenje cene baterija za ovakve tipove vozila, do 50 procenata od današnje vrednosti.
Plan japanske vlade podrazumeva uklanjanje novih vozila na benzinske i dizel motore iz ponude već polovinom tekuće decenije, sa njihovim potpunim nestankom sa ulica ove ostrvske zemlje najverovatnije u sledećih 15 godina.
Kao najveći državni investicioni cilj navodi se izgradnja ofšor vetroplantaža, ukupne snage od 45 gigavati, do 2040. godine, i prebacivanje velikog udela proizvodnje struje na energiju vetra. To je ekvivalent količini koju proizvede 45 nuklearnih elektrana.
Do polovine 21. veka proklamovano je da će Japan proizvoditi do 60 procenata svoje električne energije iz obnovljivih izvora, većinom iz pomenutih okeanskih vetroparkova.