JAPANSKI NIDEC PLANIRA DA OTVORI FABRIKU U SRBIJI Ulaganje od skoro dve milijarde dolara, piše japanska štampa
AutomobiliInvesticijeLifestyleNovacSrbijaVesti
3.11.2020 11:18 Autor: Redakcija Biznis.rs



Japanska kompanija „Nidec“ planira da uloži oko 200 milijardi jena (oko 1,9 milijardi dolara) u izgradnju nove fabrike za električne motore u Srbiji, objavilo je poslovno izdanje „Nikkei“.
Kako se navodi, japanska kompanija je u pregovorima sa lokalnim vlastima u Srbiji i očekuje se da će oni uskoro biti završeni. Fabrika će takođe imati razvojni centar, prenosi indikator.ba
Osim ulaganja u proširenje svojih proizvodnih kapaciteta elektromotora u Kini, najvećem svetskom tržištu novih automobila, Nidec planira ulazak i u Evropu, koja takođe ima veliki potencijal u ovoj oblasti.
Kako se navodi, novo proizvodno postrojenje će imati kapacitet od 200.000 do 300.000 motora do 2023. godine. Nidec će takođe graditi fabrike u Poljskoj i Francuskoj 2022. godine, ali srpska fabrika će biti najveći proizvodni centar u Evropi.

Inače, početkom septembra predsednik Srbije Aleksandar Vučić i pokrajinski premijer Igor Mirović potvrdili su da se pregovara sa japanskom kompanijom o otvaranju fabrike u Novom Sadu, koja bi trebalo da zaposli više hiljada novih radnika. Drugi detalji o pregovorima tada nisu saopšteni.
Inače, u prvoj polovini 2020. godine prodaja električnih vozila i priključnih hibrida u Evropi porasla je za 62 odsto, na 399 hiljada, prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila. Na taj način je Evropa stala uz bok Kini kao vodećem tržištu u ovoj oblasti.