Poljska kompanija Avia Prime tvrdi da nema razloga za brigu

Jat Tehnika privremeno koristi poljski sertifikat, planirano novih 10 miliona evra ulaganja

SrbijaVesti

29.7.2021 13:38 Autor: Marko Miladinović 0

Jat Tehnika privremeno koristi poljski sertifikat, planirano novih 10 miliona evra ulaganja Jat Tehnika privremeno koristi poljski sertifikat, planirano novih 10 miliona evra ulaganja
Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja EASA potvrdila je da su odobrenja za Jat Tehniku i GAS Aviation suspendovana, te da će biti ponovo vraćena... Jat Tehnika privremeno koristi poljski sertifikat, planirano novih 10 miliona evra ulaganja

Evropska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja EASA potvrdila je da su odobrenja za Jat Tehniku i GAS Aviation suspendovana, te da će biti ponovo vraćena na snagu jednom kada nalazi (level 1 findings) to dopuste i kada se usaglašavanja sa EASA zahtevima praktično dokažu, stoji u kratkom odgovoru evropskog regulatora koji je preneo vazduhoplovni portal Tango Six.

S druge strane, vlasnik Jat Tehnike, poljska kompanija Avia Prime odgovorila je da beogradsko preduzeće, takozvani MRO – organizacija za održavanje i popravku – nije stalo sa poslovanjem, jer će privremeno koristiti LineTech EASA sertifikat.

„EASA je odlučila da sprovede reviziju svih srpskih MRO organizacija sa evropskim sertifikatom. Moramo da naglasimo da poštujemo sve EASA-ine odluke i da gledamo blagonaklono na sve njihove kontrole, ranije i buduće, imajući u vidu da je to najbitnije regulatorno telo na svetu. Takođe smo veoma zahvalni što Jat Tehnika može da obavlja svoje operacije pod EASA Part 145 sertifikatom i da tako pruža usluge linijskog i baznog održavanja kompanijama baziranim u Evropskoj uniji. Podneli smo plan korektivnih akcija i sada čekamo njihovo odobrenje kako bi počeli da pravimo neznatna usaglašavanja koja će nam omogućiti da ponovo poslujemo pod predmetnim sertifikatom“, kažu u ovoj kompaniji.

Jat Tehnika, koja je u njenom vlasništvu, od ponedeljka koristi svoje kapacitete pod validnim poljskim LineTech EASA sertifikatom. „Isporučićemo sve avione po planu i nismo imali nikakve negativne reakcije od naših klijenata kojima trenutno održavamo avione. Jat Tehnika je bitan deo naše grupe kompanija i u toj činjenici postoji benefit, možemo kompenzovati sve izazove koristeći naše deljene resurse“, ističu u poljskoj kompaniji.

Na pitanje o ključnom delu ugovora o privatizaciji Jat Tehnike, zahtevanom nivou ulaganja u opremu i infrastrukturu, iz Poljske kažu da se to ne dovodi u pitanje i pored potrebe za balansiranje uslovljeno korona krizom.

„Jat Tehniku smo preuzeli pred do sada nezabeleženu situaciju u globalnom komercijalnom vazdušnom saobraćaju – potpunom padu obima saobraćaja i srodnih poslovnih aktivnosti usled pandemije. Ono što mnogi ne znaju je da u ovoj vrsti posla moramo imati znatne rezerve sredstava kako bi plate neometano bile isplaćivane, šta god da se dogodi. Tokom procesa preuzimanja Jat Tehnike trebalo je da investiramo u kritične tehničko-tehnološke kapacitete kompanije. Balansirali smo na finoj liniji između investicija i toga da ostanemo operativni u poslednjih 18 meseci jer smo bili u stanju da investiramo 1,7 miliona evra kako bi ispunili ugovor o privatizaciji sa Vladom Srbije“, kažu iz Avia Prime.

„Tokom pandemije nismo zaustavili naše operacije u Beogradu ni za 24 časa, sačuvali smo zaposlene i radili smo na avionima naših klijenata. Poslednjih nekoliko meseci donelo je pozitivne promene u motorskom odeljenju, kao i odeljenju za servisiranje stajnih trapova i u vidu novih renomiranih klijenata koji će nas angažovati krajem ove godine. Takođe smo veoma voljni da investiramo i novih 10 miliona evra, pre svega za nove alate i druga unapređenja naših kapaciteta“, stoji u odgovoru kompanije Avia Prime za Tango Six. 

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...