Kako supermarketi i maloprodajne radnje navode potrošače da kupe više?
24.12.2022 11:44 Autor: Marija Krsmanović 0
Potrošnja i njeni prateći fenomeni predmet su istraživanja kako psihologije, tako i marketinga. U svetu u kome je rast prihoda imperativ, preduzetnici koji se bave prodajom robe ili usluga dobro su upoznati sa psihologijom potrošnje, ali i sa marketinškim trikovima koji je pospešuju.
S druge strane, čini se da potrošači samo naslućuju kakvi psihološki mehanizmi uslovljavaju položaj flaše mleka na polici ili frižidera sa delikatesima u samoposluzi. Većini nas je sasvim jasno zašto zašto hleb i peciva nisu na ulazu u radnju, odnosno zašto moramo da prođemo pored svih rafova u prodavnici da bismo došli do njega. Činjenica je da se, iako smo došli samo po taj hleb ili pecivom, prolazeći između rafova vrlo često setimo potrebna još poneka namirnica.
Međutim, to nije jedini trik koji će navesti potrošače da kupe više nego što im je potrebno. Postoji još sijaset načina da ih radnje navedu na to, a ovo su neki od najčešćih među njima:
Ponude na artikle u paketima
Koliko puta ste videli u radnji videli ponude za paket jogurta ili kisele vode? Kako navode stručnjaci, ukoliko vide da je ponuda na paket povoljna, mnogi kupci će pre uzeti celo pakovanje nego pojedinačni artikal, iako im veća količina tog proizvoda nije potrebna.
Velika kolica za kupovinu
Pojedini trgovinski lanci na ulazu u radnje često nemaju korpe, već isklučivo nude kolica za kupovinu. Štaviše, u određenim radnjama kolica su po pravilu velika. Ovo je vrlo jednostavan potez koji u očima potrošača stvara neku vrstu optičke varke i, dalje, težnju da se kolica napune, što i te kako blagotvorno utiče na zaradu trgovaca.
Skupi artikli postavljeni u ravni s očima
Proizvodi poput vina i bombonjera obično se nalaze na višim policama i pozicionirani su tako da pogled prvo pada upravo na njih. Na policama ispod njih najčešće se nalaze povoljniji artikli, međutim, u velikom broju slučajeva potrošači i ne obrate pažnju na njih, osim ako ne traže specifičan proizvod, po tačno određenoj ceni.
Uzorci
Promocije određenih prehrambenih proizvoda u radnji neretko uključuju i uzorke hrane. Ukoliko potrošač smatra da je uzorak koji je probao ukusan, veće su šanse da će kupiti i sam proizvod.
Voće postavljeno na ulazu u radnju
Voće i povrće se uglavnom nalaze na ulazu u radnju ili su prvi artikli koje vidite kada uđete u nju. Razlog je veoma jednostavan – ljude privlače boje. Specifično šarenilo koje vidimo kada uđemo u radnju čini nas bolje raspoloženim, pa se samim tim povećavaju šanse da ćemo više potrošiti, piše Business Insider.
Pored ovih pet, postoje i mnogi drugi načini da se pospeši potrošnja, međutim u okolnostima visoke inflacije, kako izgleda, i njihovi efekti su slabiji. Podaci koje je objavila kompanija Ernst & Young pokazuju da nemački potrošači smanjuju svoje praznične budžete.
Anketa koju je sprovela firma McKinsey & Company ukazuje na to da je situacija slična i u ostatku Evrope i u Velikoj Britaniji. Kako navode više od 80 odsto Evropljana je promenilo ili planira da promeni svoje navike kada je kupovina u pitanju.
U skladu sa tim, i maloprodajne radnje i supermarketi primorane su da menjaju taktike za povećanje potrošnje. Da li će im to poći za rukom – očigledno zavisi od daljeg razvoja situacije.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.