Kamate na računima za gas biće stornirane, ali potrošači uvek treba da prijave propust
29.1.2022 13:35 Autor: Stefan Petrović 4
Zbog toga što je preduzeće Novi Sad-Gas menjalo svoj status i instaliralo novi softver za popis, knjigovodstvo i tehniku, Novosađani su imali problem sa kamatom na računima za utrošeni gas.
U saopštenju Udruženja za zaštitu potrošača iz ovog grada ističe se da je Novi Sad-Gas pre dve godine promenio status iz d.o.o. u preduzeće čiji je jedini vlasnik država (100 odsto).
Tokom procesa ove promene javili su se problemi koji će biti korigovani pomeranjem rokova za kamatu na oktobarskim računima za utrošeni gas. Pored toga bilo je i problema sa pogrešno generisanom kamatom za decembarski račun, što će biti korigovano na januarskom računu.
Kako se dodaje, virtuelni šalter preduzeća Novi Sad-Gas, koji je omogućavao samostalno prijavljivanje utroška gasa od strane korisnika, bio je vezan za prethodni softver pa je morao da se ugasi, a naglašava se da će tokom 2022. godine biti instaliran novi virtuelni šalter. On će primati samostalne prijave potrosača zajedno sa fotografijom merača i očitanim stanjem, jer se na starom dešavalo da korisnici pogrešnom prijavom utroška ono što su potrošili tokom zime rasporede za plaćanje u letnjim mesecima.
To je, kako se ocenjuje, nedopustivo i suprotno zakonu, jer tada Novi Sad-Gas faktički kreditira potrošače.
Kako je u razgovoru za Biznis.rs rekao predsednik udruženja Prosperitet Radomir Ćirilović, oni su od preduzeća Novi Sad-Gas dobili obećanje da će nastali problemi biti otklonjeni bez potrebe da potrošači posebno reklamiraju pojedinačne slučajeve.
Ipak, naš sagovornik kaže da građani mogu podneti prijavu ukoliko su već platili kamatu, kako bi im uplaćeni novac bio storniran.
On dodaje da se stiče utisak da su javna i javno-komunalna preduzeća zaštićenija u odnosu na privatna, zbog čega se insistira na učešću potrošačkih organizacija u radu komisija za rešavanje reklamacija i savetodavnim telima kod pružaoca usluga od opšteg ekonomskog interesa, što su u većini slučajeva javna i javno-komunalna preduzeća.
Povodom poslednjeg slučaja zbog kojeg su se potrošači obratili udruženju Prosperitet, jer im nisu na vreme dostavljani računi za utrošenu električnu energiju, u Elektroprivredi Srbije (EPS) rečeno je da su računi uredno dostavljeni JP Pošta Srbije. Naš sagovornik kaže da su za problem možda odgovorne obe kompanije, ali da je odgovornost Pošte veća.
Pročitajte još:
Kako kaže, EPS nije na vreme predao račune Pošti, zatim je došlo do dodatnog kašnjenja od strane Pošte, a problem je uočen u određenim delovima Novog Sada i prigradskim naseljima, dok su ostalim delovima računi uručeni na vreme.
„Da li je kašnjenje došlo zbog pandemije i smanjenja broja raspoloživih poštara ili zbog nekog drugog razloga – ne znamo, jer posle mnogobrojnih pokušaja nismo uspeli da stupimo u kontakt sa Poštom Srbije. Nažalost, potrošačima koji nisu platiti račune u valuti na sledećem računu biće obračunata kamata i izgubiće pravo na popust“, kaže Ćirilović.
Potrošači, shodno tome, treba da podnesu pojedinačne reklamacije i da traže da im se umanji račun za obračunatu kamatu, zaključuje naš sagovornik.
ZORICA.S
30.1.2022 #1 AuthorDa,da treba prijaviti propuste i na kraju dobijes jedno veliko NISTA.
STRAHINJA
31.1.2022 #2 AuthorSlazem se
Lolek
31.1.2022 #3 AuthorApp
BOJANA
31.1.2022 #4 AuthorZavisi koliko si uporan, upornost se isplati