Kinezi odrešili kese za vreme proslave lunarne Nove godine
22.2.2021 17:14 Autor: Ljiljana Begović
Proslava Nove lunarne godine obeležena je 12. februara širom najmnogoljudnije zemlje na svetu i globalno gde god žive pripadnici kineske nacije. Poznata i kao Praznik proleća, lunarna nova godina period je kada kinezi najviše putuju, posećuju svoje porodice, ali i najviše troše.
Prema statističkim podacima Ministarstva trgovine Kine potrošnja tokom Praznika proleća se znatno povećala.
Promet maloprodajnih i ugostiteljskih preduzeća u Kini porasla je za 28,7 odsto u odnosu na isti period prošle godine i dostigla 821 milijardu juana (oko 127,5 milijardi američkih dolara) tokom sedmodnevnog praznika.
Najveći rast doživela je online prodaja, pre svega dostava hrane, sa porastom od 135 odsto u odnosu na Praznik proleća prošle godine, objavila je Kineska medijska grupa (CMG).
Prodaja proizvoda za vreme dočeka lunarne nove godine zabeležila je rast od 54,9 odsto.
Zbog sporadičnih pojava slučajeva Covid-19, kineske vlasti su stimulisale građane da što više ostanu kod svojih kuća, ili u mestima u kojima rade tokom praznika, kako bi se smanjio rizik od zaražavanja tokom putovanja.
Kineska ekonomija nastavila je svoj trend oporavka uprkos tome što su milioni ljudi izabrali da proslave praznik u gradu gde rade.
Online plaćanje na dve glavne platforme „China Union Pay“ i „NetUnion“ iznosilo je 6,36 miliona juana (oko 985,5 milijardi dolara) u periodu od 11. do 17. februara.
Prihodi u ugostiteljskom sektoru tokom praznika porasli su 5,4 odsto u odnosu na isti period prošle godine, što ukazuje na oporavak i na to da se ovaj sektor vraća na period pre pandemije, piše CGTN.
Glavne kineske luke bile su pune tokom praznika, zbog snažnog oporavka kineske ekonomije, dok je protok kontejnera u velikim lukama brzo rastao, pokazuju najnoviji podaci Udruženja kineskih luka. Tokom tog perioda, protok kontejnera u luci Šangaj je povećan za više od 20 odsto u poređenju sa 2020. godinom, dok je protok kontejnera u luci Džoušan porastao za 28 odsto.