Apple izgubio od švajcarskog proizvođača satova još jednu bitku na sudu

Ko sme da koristi krilatice Stiv Džobsa

Hi-techLifestyleSvetVesti

8.4.2021 12:45 Autor: Redakcija Biznis.rs

Ko sme da koristi krilatice Stiv Džobsa Ko sme da koristi krilatice Stiv Džobsa
Apple je izgubio pravnu mogućnost da zaustavi švajcarskog proizvođača satova Swatch u korišćenju poznate krilatice Stevea Jobsa u zaštitnom znaku. Suosnivač  kompanije Apple, koji... Ko sme da koristi krilatice Stiv Džobsa

Apple je izgubio pravnu mogućnost da zaustavi švajcarskog proizvođača satova Swatch u korišćenju poznate krilatice Stevea Jobsa u zaštitnom znaku.

Suosnivač  kompanije Apple, koji je umro 2011. godine, često je govorio „one more thing“ (prev.još jednu stvar),  na kraju Apple prezentacije, pre nego što bi predstavio novi proizvod.  Kada je Swatch podneo zahtev u Velikoj Britaniji za korišćenje ove krilatice, Apple se usprotivio i stvar je završila na Sudu.

Sudija Jan Purvis rekao je izričući presudu da je Swatch „možda iznervirao Apple korišćenjem krilatice za svoju kampanju“, ali da Apple ne može blokirati švajcarskog proizvođa satova da je koristi, izveštava Bloomberg.

Purvis je poništio raniju presudu Suda. Rekao je da je prethodni sudija koji je vodio proces pogrešio kada je procenio da su „Swatchove namere prešle liniju između odgovarajuće i neprimerene upotrebe žiga“, navodi Bloomberg.

Londonski sudija dodao je i da je rečenica možda potekla od izmišljenog televizijskog detektiva Kolumba iz sedamdesetih godina prošlog veka, koji je bio poznat po hvatanju kriminalaca, uz stalno korišćenje iste krilatice – one more thing.

Sve ovo deo je dugogodišnjeg spora između kompanija Apple i Swatch oko naziva njihovih satova. Swatch je uspeo da blokira Apple u nameri da svoj sat koji je predstavio 2014 nazove „iWatch“, jer je, kako je tada Sud presudio, suviše ličio na naziv sata koji je već lansirao švajcarski proizvođač – iSwatch . Rat se, zatim nastavio i kada je švajcarski proizvođač počeo da koristi slogan „Tick Different“, za koji je Apple tvrdio da previše liči njihovom sloganu „Think Different“. Američka kompanija je izgubila i taj spor.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.