Cilj rast broja dobavljača

Kompanija Shein planira povećanje proizvodnje u Indiji

SvetVesti

10.6.2025 08:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Kompanija Shein planira povećanje proizvodnje u Indiji Kompanija Shein planira povećanje proizvodnje u Indiji
Div brze mode Shein navodno planira povećanje proizvodnje u Indiji, s ciljem jačanja međunarodnog lanca snabdevanja usled aktuelnog trgovinskog rata između SAD i Kine.... Kompanija Shein planira povećanje proizvodnje u Indiji

Div brze mode Shein navodno planira povećanje proizvodnje u Indiji, s ciljem jačanja međunarodnog lanca snabdevanja usled aktuelnog trgovinskog rata između SAD i Kine.

Brend koji je osnovan u Kini, a trenutno ima sedište u Singapuru, u saradnji sa indijskim partnerom Reliance Retail, planira da proširi svoju bazu dobavljača u Indiji i započne međunarodnu prodaju Shein odeće proizvedene u toj zemlji u narednih šest do dvanaest meseci.

Prema informacijama, cilj je da se broj dobavljača u Indiji poveća sa sadašnjih 150 na 1.000 u roku od godinu dana, piše SEEbiz.

Shein je za CNBC izjavio da je partnerstvo sa Reliance Retail ograničeno isključivo na licenciranje brenda za potrebe domaćeg tržišta u Indiji. Iz Reliance nisu odmah odgovorili na zahtev za komentar.

Izvori tvrde da su razgovori između dve kompanije bili u toku i pre nego što su uvedene nove američke carine Kini, kao i pre zatvaranja tzv. „de minimis“ carinske rupe koju je koristio Shein.

Ipak, analitičari ocenjuju ovaj potez kao potencijalno pametan, s obzirom na rastuće trgovinske tenzije i sve strožu kontrolu lanca snabdevanja, naročito u svetlu nadolazeće inicijalne javne ponude (IPO) kompanije.

„Sheinovo širenje proizvodnje u Indiji na prvi pogled deluje kao mudar potez, imajući u vidu trgovinske izazove sa kojima se kompanija suočava“, izjavila je za CNBC putem mejla Susana Striter (Susannah Streeter), direktorka sektora za finansije i tržišta u kompaniji Hargreaves Lansdown.

„Deluje kao da je korišćenje Indije kao proizvodne baze deo dugoročne strategije, a aktuelni problemi sa carinama mogli bi samo ubrzati tu tranziciju“, dodao je Ed Sander, analitičar iz firme Tech Buzz China.

Shein je prvi put ušao na indijsko tržište 2018. godine, ali je 2020. zabranjen kao deo vladine akcije protiv kineskih aplikacija i kompanija. Međutim, kompanija se vratila u februaru 2025. kroz dogovor o licenciranju sa Reliance Industries, konglomeratom u vlasništvu najbogatijeg čoveka Azije, Mukeša Ambanija (Mukesh Dhirubhai Ambani).

Ovo partnerstvo deo je šire strategije kompanije Reliance da se poveže sa globalnim modnim brendovima — među kojima su i Brooks Brothers, Marks & Spencer i Diesel.

Prema ovom dogovoru, odeća brenda Shein proizvodi se lokalno u Indiji i prodaje putem posebnog sajta SheinIndia.in, za razliku od većine drugih Shein sajtova širom sveta, koji nude proizvode mahom proizvedene u Kini. Pored toga, Shein već ima proizvodne pogone u Brazilu i Turskoj.

Zvaničnik Reliance Retail izjavio je tada za BBC da će Shein koristiti Indiju kao „izvor snabdevanja za svoje globalne operacije“. Dodali su da će sporazum istovremeno pomoći kompaniji Reliance da izgradi svoju dobavljačku mrežu i obuči indijske proizvođače odeće, kao deo šireg plana indijske vlade da podstakne izvoznu industriju tekstila i odeće.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.