KORONA SE ODRAZILA I NA ŠOPING U Italiji počele rasprodaje, kupaca znatno manje
2.8.2020 15:02 Autor: Redakcija Biznis.rs
Italija je širom sveta prepoznatljiva po modi i dizajnu i jedna je od najomiljenijih destinacija za šoping, naročito tokom letnjih rasprodaja. Međutim, ovoga leta sve je drugačije zbog pandemije.
Iako su velike letnje rasprodaje počele širom Italije, samo 60 odsto ljudi planira kupovinu, i izdvojiće oko 20 odsto manje novca nego prošlog leta, rezultati su novog istraživanja.
Podsetimo, stopa nezaposlenosti u Italiji porasla je u junu na 8,8 odsto, a kupovna moć mnogih Italijana opala je tokom pandemije virusa Covid-19 i višemesečnih restriktivnih mera.
Za kupovinu tokom sezonskih rasprodaja, prema istraživanju Confesercenti-SWG, odlučilo se oko 60 posto ispitanika. Međutim, oni će, u proseku, potrošiti 116 evra, dok je prošle godine budžet iznosio oko 146 evra.
Istraživanje je pokazalo da su najtraženiji proizvodi majice, košulje, bluze, donji veš i kupaći kostimi. Takođe, i da će se oko 33 odsto kupaca opredeliti za velike trgovinske lance, 26 procenata ispitanika kupovaće u autlet centrima, a 25 odsto putem interneta.
Kriza sa koronom nije samo smanjila kupovnu moć Italijana. Pandemija je, takođe, uticala i na datum početka letnjih rasprodaja.
Mnoge radnje u Italiji, umesto početkom jula, ove sezone sa popustima su počele 1. avgusta, zbog dugotrajne blokade i teškog početka poslovanja nakon ukidanja restriktivnih mera. Odlaganje početka sezonske rasprodaje podržalo je 50 odsto trgovaca, dok je 33 odsto bilo protiv.
Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 1.000 potrošača i 600 kompanija, koje se bave trgovinom odeće i obuće, prenosi Tanjug.