Kraj za povoljne avio-karte u Evropi
18.4.2023 08:14 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Letnji letovi između Velike Britanije i zemalja Evropske unije su ove godine za trećinu skuplji nego lane, ali ovo nije trenutna oscilacija, već nova realnost u Evropi zbog sve strožijih klimatskih propisa.
Sistem za trgovinu emisijama Evropske unije (EU ETS) predviđa da avio-prevoznici kupuju karbonske kompenzacije za svaku metričku tonu ugljen-dioksida (CO2) koje ispuste u atmosferu, a ova pravila važe za letove koje počinju i završavaju se u Evropskom ekonomskom prostoru, Velikoj Britaniji i Švajcarskoj, piše Politika.
Po sadašnjim propisima, avio-kompanije dobijaju oko polovine ovih kompenzacija besplatno, ali ovaj ugovor se završava 2026. godine. Počev od 2024. godine, avio-kompanije će plaćati sve više za karbonske kompenzacije, a u roku od tri godine će njihovi troškovi biti trostruko veći.
Promene u EU ETS će smanjiti profit šest glavnih niskobudžetnih avio-kompanija – Ryanair, easyJet, Wizz Air, Vueling, Eurowings i Transavia za 77 odsto, a to će dovesti do neizbežnog povećanja cena karata.
Avio-industrija, koja prozvodi 2,5 odsto svetskih emisija CO2, prema EU planu „Destinacija 2050”, moraće da se transformiše u naredne tri decenije tako da zagađenje bude svedeno na nulu.
Da bi se dostigli ovi ciljevi, neophodne su investicije u infrastrukturu i avijaciju budućnosti, kao i korišćenje alternativnih goriva i tehnologija koje otklanjaju CO2.
Pročitajte još:
Troškovi ove tranzicije procenjeni su na 820 milijardi evra do 2050. godine. Većina tehnologije na koju plan „Destinacija 2050” računa, kao što su avioni na struju ili vodonik, ne može još da se koristi.
Postoji mnogo nepoznanica vezanih za ovu tranziciju, ali izvesno je da će naredne decenije biti veoma skupe i izazovne za vazdušni saobraćaj, prenosi Tanjug pozivajući se na Bloomberg.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.