Objavljen izmenjeni plan za Moravski koridor

Kraljevo dobija kraću vezu na auto-put, gradi se novi most i rekonstruiše petlja Pojate

BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti

9.6.2023 09:25 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Kraljevo dobija kraću vezu na auto-put, gradi se novi most i rekonstruiše petlja Pojate Kraljevo dobija kraću vezu na auto-put, gradi se novi most i rekonstruiše petlja Pojate
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je rani javni uvid povodom izrade izmena i dopuna Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-761,... Kraljevo dobija kraću vezu na auto-put, gradi se novi most i rekonstruiše petlja Pojate

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je rani javni uvid povodom izrade izmena i dopuna Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina.

Reč je o prvoj fazi na delovima trase auto-puta, gde je potrebno izmeniti plan za novi tip postojeće denivelisane raskrsnice Pojate, pešački most preko Zapadne Morave kod sela Maskare, novu denivelisanu raskrsnicu Koševi, i saobraćajnu vezu petlje Kamidžora sa lokalnom putnom mrežom i naseljenim mestom Sirča, prenosi eKapija.

Denivelisana raskrsnica Pojate planirana je kao veza auto-puta E-75 Beograd-Niš sa auto-putem E 761 Pojate-Preljina. Planirano rešenje je denivelisana raskrsnica trougaonog tipa, koje predstavlja, kako se navodi, najviši fukncionalni nivo raskrsnice za međusobno povezivanje dva auto-puta.

Za potrebe povezivanja zapadnog dela Kruševca i područja opština Brus i Aleksandrovac, planira se nova petlja Koševi na auto-putu A5 (E761). Denivelisana raskrsnica Koševi planirana je kao veza auto-puta E-761 sa postojećom putnom mrežom. U planu je rekonstrukcija državnog puta u zoni uklapanja na kružnu raskrsnicu.

Zbog izgradnje nove denivelisane raskrsnice, doći će i do izmene trase auto-puta u tom delu, koja se sastoji u uvođenju traka za ubrzanje i usporenje, koje su planirane umesto zaustavnih traka na prilazu petlji.

Rušenje postojećeg i gradnja novog visećeg mosta Maskare

Zbog radova na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava, ističe se i da je neophodno uklanjanje postojećeg pešačkog visećeg mosta, koji se nalazi na teritoriji opštine Ćićevac i koji povezuje selo Maskare i Grad Stalać.

Planirana je izgradnja novog pešačko-biciklističkog mosta na lokaciji u blizini postojećeg mosta, kome će se pristup omogućiti izgradnjom pristupnog puta na levoj obali koji će biti povezan sa postojećim atarskim putevima. Na desnoj obali koristiće se postojeći pristup sa atarskog puta.

U prvoj fazi izmena auto-puta E761, deonica Pojate-Preljina, usled radova na regulaciji korita reke Zapadne Morave, planirana je izgradnja novog pešačko-biciklističkog mosta neposredno uz lokaciju postojećeg pešačkog mosta preko Zapadne Morave kod naselja Maskare, uzvodno od postojećeg mosta (koji je potrebno ukloniti, jer je u koliziji sa planiranom regulacijom reke).

Takođe, usled planiranog regulisanja rečnog korita Zapadne Morave, javlja se potreba i za izmeštanjem postojećeg magistralnog vodovoda, koji se nalazi na teritoriji opština Ćićevac i Varvarin i snabdeva vodom naseljena mesta na ovoj teritoriji.

S obzirom na neophodnost izmeštanja trase magistralnog vodovoda, usled planiranih radova na regulaciji rečnog korita Zapadne Morave, a imajući u vidu blizinu planiranog pešačko–biciklističkog mosta (oko osam metara osovinski), predlog je da se ukrštaj trase vodovoda sa koritom Zapadne Morave ostvari nadzemno, na taj način što će vodovodna cev biti položena u zaštitnu cev pričvršćenu na donju konstrukciju budućeg mosta.

Saobraćajna veza petlje Kamidžora sa lokalnim putevima

Predlog je da se izmeni rešenje pristupa naselju Sirča, u zoni denivelisane raskrsnice Kamidžora, što podrazumeva produženje planiranog mosta preko budućeg rečnog korita Zapadne Morave, tako da se ujedno premosti i budući auto-put, te da se na taj način ostvari direktna veza lokalnog puta za naselje Sirča sa prilaznim putem budućoj denivelisanoj raskrsnici Kamidžora.

Planiranim rešenjem omogućen je pristup poljoprivrednom zemljištu sa obe strane auto-puta, a takođe, ostvarena je najkraća veza sa područjem grada Kraljeva.

Podsetimo, tender za prve izmene i dopune plana za Moravski koridor naručene su u martu, a posao na tenderu dobio je Saobraćajni institut CIP. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nedavno je raspisalo tender i za drugu fazu izmene i dopuna prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora auto-puta E-761 (Moravski koridor), Pojate-Preljina.

Inače, Putevi Srbije su u novembru 2022. godine raspisali tender za izradu urbanističko-tehničke dokumentacije za izgradnju petlje Koševi, ali posao nije dodeljen sa obrazloženjem da je „prestala potreba naručioca za predmetnom nabavkom, zbog čega se neće ponavljati u toku iste budžetske godine, odnosno u narednih šest meseci“.

Izgradnja Moravskog koridora, prvog digitalnog auto-puta u Srbiji, počela je krajem 2019. godine, a prva deonica od Pojata do Makrešana u dužini od 16,8 kilometara otvorena je krajem aprila ove godine.

Moravski koridor je investicija vredna oko 800 miliona evra, a investitor su Koridori Srbije. Ovaj auto-put ukupne dužine 112 kilometara spaja Raški, Rasinski i Moravički okrug, odnosno pola miliona ljudi u centralnoj Srbiji.

Završetak radova na Moravskom koridoru planiran je za 2025. godinu, a radove izvodi američko-turski konzorcijum Bechtel i Enka.

  • MAJA

    10.6.2023 #1 Author

    Kraljevo je bas bilo zapostavljeno dugo

    Odgovori

  • CIGI

    11.6.2023 #2 Author

    Ako nista drugo, bar se autoputevi sredjuju.

    Odgovori

  • SHALIMAR

    11.6.2023 #3 Author

    Bilo je kranje vreme da se ulozi u ovaj deo…

    Odgovori

  • Gaga

    11.6.2023 #4 Author

    Jedino se autoputevi uredjuju

    Odgovori

  • MILIJANAC

    17.9.2023 #5 Author

    Samo zapocinju, ništa ne zavrsavaju

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...