poslovna istorija ulagača ključna u potrazi

Kredibilan investitor vašem biznisu može da doprinese i više od prvobitnog cilja

Vesti

28.7.2022 09:20 Autor: Miljan Paunović 0

Kredibilan investitor vašem biznisu može da doprinese i više od prvobitnog cilja Kredibilan investitor vašem biznisu može da doprinese i više od prvobitnog cilja
Odabir pravih investitora može biti ključan za dugoročni uspeh u poslu koji započinjete ili ukoliko želite da razvijete trenutni. S obzirom na to u... Kredibilan investitor vašem biznisu može da doprinese i više od prvobitnog cilja

Odabir pravih investitora može biti ključan za dugoročni uspeh u poslu koji započinjete ili ukoliko želite da razvijete trenutni.

S obzirom na to u kakvom vremenu živimo – redovnih ekonomskih prognoza koje nisu baš toliko optimistične – potrebno je pre svega osim finansijske strane koja je ključna, razmotriti i druge segmente kako biste izabrali pravog investitora, navodi Kejt Morgan (Kate Morgan), koja se već 20 godina bavi temama iz ove oblasti i radom kompanija.

Kod analize potencijalnog investitora najpre bi trebalo da proučite njihovo iskustvo u oblasti za koju su vam oni potrebni. Iskustvo u biznisu je najvažnije kod investitora, da bi vaš posao mogao da postane rentabilniji, te je veoma bitno da budete strpljivi u pronalaženju ulagača.

Morgan navodi da je pre potpisivanja ugovora sa investitorom veoma bitno da se prouči njegova evidencija ulaganja, odnosno da li su već sarađivali sa kompanijama koja je slična vašoj i koje su rezultate postigli.

Potencijalna pitanja koja bi trebalo da postavite investitoru pre nego što započnete posao sa njim je kada je poslednji put nešto finansirao i kakva su mu iskustva, zatim koliko je zaista finansijski jak, kako napreduju druge investicije…

Ukoliko investitor nije u zavidnoj finansijskoj situaciji, to će direktno uticati i na vaš biznis, te je najbolje ne ulaziti ni u kakvo poslovanje.

Pored istraživanja reputacije, reference mogu biti ključne u potrazi za pravim investitorom. Pojedini startapovi će raditi samo sa akreditovanim investitorima kako bi bili sigurni da se uključuju sa nekim ko ima prethodno iskustvo u investiranju.

Međutim, bez obzira da li birate pojedinca ili akreditovanog investitora, važno je uvek proveriti reference i pratiti prethodne investicije koje su realizovane.

Morganova navodi da ukoliko potencijalni investitor ima uticaj na druge investitore i na kanale za distribuciju i medije, ili na druge uticajne osobe, njihova uloga u vašem poslovanju mogla bi da se proteže dalje od iznosa novca koji će uložiti u vaš biznis.

Dobri kontakti i povezanost sa drugim preduzetnicima mogu veoma da se isplate i u vašem poslovanju i da vaša investicija prvobitno zamišljena probije cilj, i postane više od toga.

Na kraju, ne treba žuriti i po svaku cenu izabrati prvog investitora, već napraviti dobru analizu, uporediti od više njih šta možete da dobijete, pa tek potom sklopiti poslovnu saradnju.

Tagovi
SAVETNIK

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.