INTENZIVNI RADOVI NA IZGRADNJI PUTNE INFRASTRUKTURE ŠIROM SRBIJE

Krenula gradnja Fruškogorskog koridora

BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti

30.4.2021 14:39 Autor: Redakcija Biznis.rs

Krenula gradnja Fruškogorskog koridora Krenula gradnja Fruškogorskog koridora
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je jutros ceremoniji početka radova na izgradnji Fruškogorskog koridora. „Pomoću najdužeg tunela i najdužeg mosta, čitava Južna Bačka biće... Krenula gradnja Fruškogorskog koridora

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je jutros ceremoniji početka radova na izgradnji Fruškogorskog koridora.

„Pomoću najdužeg tunela i najdužeg mosta, čitava Južna Bačka biće spojena sa srcem Sremskog okruga i biti na koridoru koji vodi i ka Hrvatskoj i ka BiH. Ovo će omogućiti brži i lakši prevoz“, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić i dodao: „Ovaj projekat je vredan 606 miliona evra. Čim gradite mostove i tunele tu nema nečega jeftinog, ali danas Srbija to može i hoće da podnese, jer želimo da ostavimo budućim generacijama bolje puteve. Po ugovoru bi u maju 2025. godine trebalo da se završi Fruškogorski koridor. Za svako posečeno stablo zbog radova ovde idu dve nove sadnice, takav je dogovor sa CRBC-om. Ponosan sam na to što danas gradimo više nego ikada, samo Koridori Srbije grade danas oko 400 kilometara, što auto-puteva, što brzih saobraćajnica, Putevi Srbije još 200 kilometara“.

Fruškogorski koridor, pored toga što će skratiti vožnju od Novog Sada do Beograda za čitavih 20 km i omogućiti da se od centra Novog Sada pre stigne do industrijske zone u Rumi nego do centra Futoga, doneće višestruku korist za sva naseljena mesta u njegovoj okolini, izjavio je za Tanjug predsednik Vlade Vojvodine, Igor Mirović.

Prema rečima predsednika Vlade Vojvodine, Fruškogorski koridor će da predstavlja autoput od 47,7 km, sa četiri trake od po 3,5 metra, ali bez zaustavnih traka i ta saobraćajnica će spajati autoputeve ka Šidu i Subotici, a imaće i najduži tunel u Srbiji. Kroz Frušku goru biće probijen tunel od 3,5 kilometra, a biće sagrađen i nov most preko Dunava od 1,8 km, koji će spajati Petrovaradin u Sremu i Kovilj u Bačkoj.

I direktor Puteva Srbije, Zoran Drobnjak ističe da dobro napreduje gradnja puteva u Srbiji i da će, uz pomenuti početak na izgradnji Fruškogorskog koridora, od Rume do Novog Sada, intenzivno da se radi na obilaznici oko Beograda, gde je ostalo da se do kraja godine završi Sektor 5, od Orlovače do tunela Straževica, a zatim i Sektor 6 od tunela Straževica do Bubanj potoka, što bi trebalo da se završi do kraje sledeće godine.

„Time bi obilaznica oko Beograda, odnosno od Batajnice do Bubanj Potoka, bila skroz završena i teretni saobraćaj potpuno izmešten iz grada. To će naravno smanjiti i gužvu u gradu“, istakao je Drobnjak.

Kada je reč o izgradnji auto-puteva u Srbiji, naveo je da su u toku radovi na Moravskom koridoru, obilaznici oko Beograda, deonicama Preljina-Požega, Kuzmin-Rača, Valjevo-Iverak-Nepričava, Ruma-Šabac-Loznica, gde je deo auto-put, a deo brza saobraćajnica, dok sutra kreću radovi na Fruškogorskom koridoru.

Takođe, kaže da će ubrzo početi i radovi na auto-putu od Požarevca do Golupca. Osim ovih kapitalnih investicija radiće se i na rekonstrukciji magistralnih i lokalnih puteva. Drobnjak ističe da bi za dva-tri meseca trebalo da se izaberu izvođači ovih radova. Plan je da se ove godine rehabilituje oko 100 km ovih puteva, a sledeće godine još oko 185 km.

Tagovi
AUTOPUT

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.