Kupci žele da vide mala i srednja preduzeća na mrežama
5.6.2021 17:50 Autor: Redakcija Biznis.rs
Mnoga mala i srednja preduzeća u Nemačkoj još uvek izbegavaju da se svojim klijentima obraćaju preko društvenih medija, kao što su Facebook, YouTube ili Tvitter. Tek svaka treća kompanija ove veličine koristi društvene mreže za oglašavanje svojih proizvoda ili za komunikaciju sa kupcima. Ovo su rezultati nemačke kompanije Forsa, među 300 malih i srednjih preduzeća iz različitih industrija, prenosi Spiegel.
Čak 70 odsto anketiranih kompanija potvrdilo je da su im konvencionalni oblici oglašavanja dovoljni. Skoro svaka treća kompanija uopšte nema ni veb lokaciju, Njih 58 odsto ne vidi nikakve koristi za svoju kompaniju u korišćenju elektronskih platformi, dok je 41 odsto anketiranih priznalo da i nema kadrovske kapacitete za korišćenje digitalnih kanala. Od svih onih koji danas ne koriste digitalne kanale komunikacije, njih 13 odsto je najavilo da bi želelo da promeni praksu u budućnosti.
Na stav o korišćenju digitalnih kanala među malim i srednjim preduzećima u Nemačkoj nije mnogo uticala ni pandemijska kriza. U anketi su neka preduzeća otkrila da su instalirali digitalne savete (njih 14 odsto), akciju „klikni i sakupi“ ( devet odsto) ili korisnički kontakt (pet odsto), ali je samo tri odsto anketiranih, recimo, održavalo sastanke putem mreža.
Anketa je pokazala da su mlađi kupci sve više okrenuti digitalnim kanalima, posebno za traženje proizvoda ili usluga i naručivanje putem Interneta. Na pitanje šta očekuju od proizvođača i prodavaca na društvenim mreža, svaki drugi ispitanik bi želeo da kompanije intenzivnije koriste digitalne kanale. Ova želja je posebno izražena među ljudima do 34 godine i među onim potrošačima koji su i sami aktivni na platformama.
Gotovo polovina ispitanih korisnika roba i usluga smatra da je angažovanje malih i srednjih preduzeća loše. Jedino izuzimaju restorane i maloprodaju. S druge strane, zanatlije, lekari i fizioterapeuti, frizeri, hortikulturne kompanije i baštovani dobili su lošiju ocenu za svoj angažman na digitalnim mrežama od anketiranih potrošača.