Metod za ubrzan oporavak nakon korona krize

Lanci restorana brze hrane nude skupe obroke zbog podizanja profita

Firme u fokusuU fokusuVesti

23.6.2021 17:45 Autor: Redakcija Biznis.rs

Lanci restorana brze hrane nude skupe obroke zbog podizanja profita Lanci restorana brze hrane nude skupe obroke zbog podizanja profita
Lanci restorana, uklјučujući McDonald’s i KFC, povlače ponude vredne manje od pet dolara u korist skuplјih kombinacija obroka od 10 do 30 dolara, što... Lanci restorana brze hrane nude skupe obroke zbog podizanja profita

Lanci restorana, uklјučujući McDonald’s i KFC, povlače ponude vredne manje od pet dolara u korist skuplјih kombinacija obroka od 10 do 30 dolara, što je strategija koja se koristi za podizanje prodaje i profita i nadoknađivanje rastućih troškova hrane kako se američka ekonomija ponovo otvara.

„Vredni“ obroci – kombinacije sendviča, soka i pomfrita po ceni od pet dolara ili manje – odavno predstavlјaju glavnu ponudu brze hrane. Lanci su koristili ponude kako bi namamili kupce koji paze na ekonomičnost ponude, što donosi promet do prodavnica. Ali ponude po ceni od pet dolara i manje postale su manje izdašne u poslednjih 18 meseci, piše Reuters.

Tokom pandemije, brza hrana stekla je tržišni udeo u drugim restoranima koji su bili prisilјeni da se zatvore, dok su se kupci vozili kroz socijalno udalјene prolaze da pokupe kesu sa hamburgerima. Sad kad se zemlјa ponovo otvara, ti lanci prodaju nove, skuplјe sendviče i obroke kupcima – potez za koji neki upozoravaju da može otuđiti neke radnike angažovane po satu i druge kupce sa nižim prihodima dok vladine subvencije opadaju, a mali porodični, nezavisni restorani se ponovo otvaraju.

Za sada, taktika trgovine lanaca funkcioniše, pomažući da se u maju podigne uporediva prodaja u restoranima sa ograničenom uslugom za 11,5 odsto u poređenju sa istim mesecom 2019. godine, pokazuju podaci kompanije Black Bok Intelligence. Marže profita su takođe povećane u nekoliko glavnih lanaca.

„Vrednosti stavki menija zapravo nisu pokretači dobiti. Oni su dizajnirani da podstaknu promet“, rekao je analitičar BTIG Piter Saleh (Peter Saleh).

Pandemija je takođe prisilila lance da zaustave razvoj novih artikala. Kako slučajevi Covid-19 padaju, lanci ponovo lansiraju nove sendviče – i promovišu ih – kako bi pokušali da pojačaju promet, rekao je on.

Za Ve Wendy’s kažu da je pionir u meniju vrednosti koji je predstavio 1989. godine, kada je posvetio deo svog menija stavkama od 99 centi. Ali danas Vendi’s „trguje sa našim najbolјim, najkvalitetnijim prehrambenim proizvodima“, rekao je izvršni direktor Tod Penegor (Todd Penegor) tokom analize majskih zarada, „a mi ćemo to i dalјe raditi“.

Vendijev trenutni meni uklјučuje stavke koji imaju veću cenu od njegovih standardnih plјeskavica, poput Spicy Pretzel Bacon Pub – prženi pileći file na pecivu sa prezlama preliven kiselim krastavcima, prženim lukom, slaninom, dve vrste sosa i muenster sirom, za sedam dolara.

KFC, u vlasništvu Ium Brands International, rekao je da je prestao sa marketingom „Fill Ups od 5 dolara“ – pita sa piletinom ili jelo od piletine, plus srednje piće, čokoladni kolačić i ponekad biskvit – namenjeno pojedincima u 2020. godini. Sada oni promovišu porodične obroke po ceni od 30 čak dolara.

Domino’s Pizza su u aprilu izjavili da im nije potreban popust „Boost Week“ da bi podstakao promet u prodavnici. Tako je suspendovao promociju pice u pola cene za narudžbine na mreži.

Vlasnici franšize obično pokušavaju da maksimiziraju profit, rekla je analitičarka Credit Suisse Lorin Silberman (Lauren Silberman). Kada su troškovi robe toliko visoki kao protekle godine, korisnici franšize snižavaju manje da bi održali profitabilnost. Mnogi lanci povećali su svoje marže tokom pandemije, uklјučujući McDonald’s i Taco Bell iz Ium Brands, rekla je ona.

Podaci indeksa proizvođačkih cena za maj pokazali su da su cene koje su preduzeća plaćala za meso i živinu porasle više od 20 odsto od početka godine.

Među kupcima brze hrane su i bogatiji i radnici po satu sa nižim prihodima.

Ljudi sa prihodima domaćinstva od 100.000 američkih dolara ili više činili su oko 39 procenata poseta brze hrane u maju, dok su lјudi koji ostvaruju manje od 25.000 američkih dolara činili oko 12 procenata poseta, prema podacima grupe NPD.

Podaci pokazuju da su oni sa prihodima između 25.000 i 100.000 američkih dolara činili 49 odsto poseta.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.